Ihminen ja vuorovaikutteinen teknologia, kevät 2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Johdatus ihmisen ja koneen väliseen vuorovaikutukseen ja käyttäjäkeskeiseen suunnitteluun. Alan peruskäsitteet, erilaiset vuorovaikutustavat ja -välineet. Käytettävyys ja käyttäjäkokemus. Vuorovaikutuslaitteet ja erilaiset käyttöliittymät. Käyttöliittymien suunnittelun perusteet. Graafisten käyttöliittymien suunnittelu ja arviointi.

Kurssin jälkeen opiskelija ymmärtää käytettävyyden huomioimisen merkityksen ohjelmistotuotannossa. Lisäksi hän osaa suunnitella yksinkertaisia käyttöliittymiä ja arvioida kuinka hyvin ne noudattavat yleisiä suunnitteluperiaatteita.

Tavoitteena on antaa sellaiset perustiedot ja -taidot, joita vuorovaikutteisen teknologian suunnittelija tarvitsee työssään. Kurssin jälkeen opiskelija osaa analysoida ihmisen ja koneen välistä vuorovaikutusta muun muassa käytettävyyden ja käyttäjäkokemuksen näkökulmasta, hahmottaa miten käytettävyys- ja käyttäjäkokemustavoitteet voidaan saavuttaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun avulla, luokitella erilaisia ihmisen ja koneen välisessä vuorovaikutuksessa käytettäviä laitteita ja vuorovaikutustyylejä sekä soveltaa kurssilla opittua yksinkertaisten graafisten käyttöliittymien suunnitteluun ja arviointiin.

Toteutustavat: Verkkokurssi 18.3.–31.5.2024. Kurssilla voi päättää mihin aikaan päivästä opiskelee.

Suoritustavat: Kurssiin liittyvät pakolliset tehtävät ja harjoitustyö. Tehtävien ja kurssin harjoitustyön palautus on aikataulutettu.

Oppimateriaalit: Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Kirjallisuuden hankinta-/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. Vuoden 2023 aikana aloitetut tietojenkäsittelytieteen opinnot ovat maksuttomia; ilmoittautuminen on aloittamista.

Vuoden 2023 aikana aloitetut (ilmoittaudutut) tietojenkäsittelytieteen opinnot ovat maksuttomia; vuoden 2024 alusta opintojen hinta on 15 e/op. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00