Tekstianalyysitaidot, harjoituskurssi, lv. 2022-2023

Hinta:
72 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Kurssilla analysoidaan kaunokirjallisuutta, mediatekstejä ja populaareja tekstityyppejä. Kurssilla tehdään analyysiharjoituksia sekä itsenäisesti että pienryhmissä.

Suoritustavat

Harjoituskurssi syyslukukaudella (lähiopetus Joensuun kampuksella) 8.9.2022 alkaen. Ilmoittautuminen 31.8.2022 mennessä.

Harjoituskurssi kevätlukukaudella (lähiopetus Joensuun kampuksella) 28.2.2023 alkaen. Ilmoittautuminen kevätlukukauden harjoituskurssille on avoinna 23.2.2023 saakka.

Itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät verkossa. Itsenäiset oppimistehtävät ovat moodlen alustalla Tekstianalysitaidot / Verkkokurssi. Kurssiavain on 2122113. Ilmoittautuminen opiskelijaksi verkkokurssille itsenäiseen suoritustapaan on avoinna 30.4.2023 saakka.

Oppimateriaali

Kurssilla jaettava materiaali.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen). Löydät Pepistä (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen) myös opintokokonaisuuden tiedot.

Opintojakso kuuluu kirjallisuuden perusopintoihin (30 op).

Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Suoritustavat:

Oppimateriaali:

Kurssilla jaettava materiaali.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

• osaa eritellä kaunokirjallisten ja muiden tekstilajien rakennepiirteitä, tematiikkaa, tyyliä, kuvakieltä ja muita ilmaisukeinoja
  • osaa analysoida tekstejä suhteessa kulttuurisiin konteksteihin
  • osaa soveltaa keskeisimpiä tekstianalyysiin liittyviä käsitteitä
  • on kehittänyt tiedon etsinnän, ratkaisukeskeisen ajattelun ja tekstin tuottamisen taitoja
  • on kehittänyt medialukutaitoaan
  • on tutustunut opiskelun ja akateemisen esittämisen hyviin eettisiin käytänteisiin
  • osaa tuottaa sisältöjä erilaisiin viestintäkanaviin sekä havainnollistaa ja visualisoida niitä
  • on kehittänyt ryhmätyövalmiuksia sekä taitoja toimia digitaalisissa työympäristöissä.

Opintojakso kuuluu opintokokonaisuuteen kirjallisuuden perusopinnot.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 12€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2022-2023.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit. Jos opintojakson opetukseen voi ilmoittautua jatkuvasti, opiskeluoikeusaika on 1.8. - 30.7.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Päiväopetus

Lähiopetus harjoituskursseilla. Kampus: Joensuu.

Itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät Moodlessa.

Humanististen oppiaineiden Kysy opinnoista-tuokio pidetään ke 31.8. klo 16:30-17:30 Teamsissä. Voit tuokiossa kysyä opintoihin liittyviä kysymyksiä. Käymme tuokiossa myös avoimen yliopiston opintojen aloitukseen liittyviä teemoja. Liity tapaamiseen tästä linkistä. Tervetuloa mukaan!

Löydät Peppi-oppaasta (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen) opintojakson aikataulut.

Suomi

Ilmoittautumisohje:

I. Ilmoittautumaan pääset Ilmoittaudu koulutukseen -painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi viimeistään 10 päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Lue nämä ohjeet huolellisesti läpi. Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat tämän viestin jälkeen myös yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Jos et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu-ja perumisehtoihin.

Ilmoittautuminen alkaa:
2022-11-21 09:00