Tapauskohtainen sosiaalityö suhteina ja prosesseina, syksy 2023 - kevät 2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö: Opintojakson sisältöihin kuuluvat suunnitelmallinen sosiaalityön prosessi, asiakkaan kunnioittava kohtaaminen ja motivoiva haastattelu.

Tavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa erotella suunnitelmallisen sosiaalityön eri vaiheet suhteina ja prosesseina ja tunnistaa sosiaalityön tapauskohtaisena vuorovaikutustyönä. Lisäksi opiskelija osaa soveltaa asiakasta kunnioittavia kohtaamisen taitoja asiakasprosessin eri vaiheissa.

Geneeriset taidot:
• Kriittinen ajattelu,
• oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen,
• vuorovaikutus ja viestintä

Oppimateriaali: Moodle-oppimisympäristössä ilmoitettava oppimateriaali

HUOM! Edeltävät opinnot: Sosiaalityön ammatillisuus ja toimintaympäristö, Sosiaalityön käytäntö 1

Kohderyhmä: Sosiaalityössä toimivat sosiaalityöntekijät kunnissa, kolmannella sektorilla ja yksityisissä organisaatioissa sekä näihin tehtäviin aikovat.

Suoritustapa: Luennot (12 h) verkko-oppimisympäristössä (Moodle) ja kirjallisuustentti. Kirjallisuus ja luennot tentitään Moodle-oppimisympäristössä.

Toteutustapa: Verkko-opintoina. Aktivoivat luennot ja verkkokeskustelut. Tarkemmat opintojakson toteutukseen liittyvät tiedot löytyvät opintojakson Moodle-oppimisympäristöstä.

Arviointiasteikko: H-5

Katso yleinen tallenne opintojen aloittamiseen avoimessa yliopistossa (kesto n. 6 min).

Yksittäisen opintojakson hinta on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023 - 2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla

Kellonajasta riippumaton

Aika: 1.9.2023 - 31.3.2024

Opettaja: Professori Aini Pehkonen

Ilmoittautuminen Opintopolussa ti 8.8.2023 klo 9.00 – ma 28.8.2023 klo 18.00.

Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi kymmenen päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00