Suomen ympäristöhistoria, luento-opetus, syksy 2023

75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö
Suomen ympäristöhistorian moninäkökulmainen tarkastelu: miten suomalainen yhteiskunta on kehittynyt ympäristöään hyödyntäen, miten Suomen luonto on muuttunut ja miten ympäristöön on eri aikoina suhtauduttu.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Tuntee Suomen ympäristöhistorian kehityskaaren ja päälinjat uuden ajan alkupuolelta nykypäivään.
• Hahmottaa ihmisen ympäristövaikutusten moninaisen luonteen

Opintoihin voi sisältyä osallistumista edellyttäviä ja aikataulutettuja verkkoluentoja, -keskusteluita ja -ryhmätöitä erilaisilla alustoilla ja järjestelmillä, esim Teams, Zoom.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).
Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Suoritustavat
Luento-opetus: Verkko-opetus ja itsenäinen työskentely.

Oppimateriaalit
Suomen ympäristöhistoria 1700-luvulta nykypäivään (toim. Esa Ruuskanen, Paula Schönach ja Kari Väyrynen). Vastapaino (2021).
Enbuske, Matti. Pohjois-Pohjanmaan ympäristöhistoria: Alueellisen ympäristöhallinnon kehitys sekä ohjaavat järjestelmät, vaikuttavat tekijät ja ympäristövaikutukset. Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus (2010).
Ihmeellinen luonto. Kirjoituksia luonnoista (toim. Ismo Björn). Pohjois-Karjalan Historiallinen Yhdistys (2014), sivut 72–164.

Osaamistavoitteet: Opiskelija tuntee Suomen ympäristöhistorian kehityskaaren ja päälinjat uuden ajan alkupuolelta nykypäivään.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Päiväopetus

Luennot / Zoom aikavälillä 26.10.2023-7.12.2023 klo 10.00-12.00. Tentti 13.12.2023 10.00 - 12.00.

Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00