Sosiaalityön käytännön työmenetelmät, syksy 2023

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö: Sosiaalityössä käytetyt työmenetelmät, menetelmien teoreettiset lähtökohdat ja sovellukset.

Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalityön käytännön työmenetelmistä, selittää menetelmien teoreettisia lähtökohtia, vertailla menetelmien eroja ja yhteneväisyyksiä sekä analysoida niiden käytettävyyttä sosiaalityössä.

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: etiikka, kriittinen ajattelu, oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen, vuorovaikutus ja viestintä.

Oppimateriaalit:

Thompson, N. & Stepney, P. (toim.) (2018). Social work theory and methods: the essentials. New York, NY: Routledge. E-kirja. HUOM!
Healy, K. (2012). Social work methods and skills: the essential foundations of practice. Basingstoke: Palgrave Macmillan. E-kirja.
Suositeltava oppimateriaali ilmoitetaan oppimisalustalla (eLearning moodle).

HUOM! Edeltävät opinnot: Sosiaalityön perusopinnot, Tapauskohtainen sosiaalityö suhteina ja prosesseina

Kohderyhmä: Sosiaalialalla/sosiaalityössä toimivat, sosiaalityöhön aikovat kuntien, järjestöjen ja yksityisten organisaatioiden työntekijät.

Suoritustapa: Itsenäinen opiskelu ja yksilötyönä tehtävä oppimispäiväkirja. Ryhmäessee ja posteri sekä osallistuminen posteriseminaariin.

Toteutustapa: Monimuoto-opetus etäyhteyksin. Itsenäinen opiskelu ja yksilöllinen oppimispäiväkirja verkossa (65 h). Luennot hybridiopetuksena (4 h). Luennot tallennetaan. Ryhmäessee ja posteri (60–62 h) sekä posteriseminaari (4–6 h). Seminaari etäopetuksena avoimen yliopiston opiskelijoille (ei tallenneta).

Arviointiperusteet: 0–5 (henkilökohtainen oppimispäiväkirja 50 % + ryhmäessee 50 %). Aktiivinen osallistuminen posteriseminaariin (hyv-hyl).

Katso yleinen tallenne opintojen aloittamiseen avoimessa yliopistossa (kesto n. 6 min).

Yksittäisen opintojakson hinta on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023 - 2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Päivä- ja iltaopetus

Aika: 16.10. - 13.12.2023. Pakollisista seminaareista valittava joko to 7.12. klo 16-20 tai ma 11.12. klo 16-20.
Opettaja: yliopistonlehtori Riitta-Liisa Kinni
Ilmoittautuminen Opintopolussa ti 8.8.2023 klo 9.00 – ma 2.10.2023 klo 15.00.

Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi kymmenen päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00