Luonto talouden pohjana, lv.2023-2024

1 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Ympäristö- ja luonnontieteet, Liiketalous ja kansainvälisyys
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Verkko-opetus
Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet:

Opiskelija ymmärtää:

• luonnon moninaisuuden ja talouden yhteyden
  • miten kiertotalous tuo luonnon osaksi talouden toimintaa
  • miten innovaatiot voivat tukea yrityksen kestävää taloutta
  • yritysten ympäristövastuu ja miten viestiä vastuullisesti
  • antroposeenin käsite ja sen merkitys maapallolle
  • erilaisia mittareita, joilla voidaan arvioida luonnon ja talouden välistä suhdetta
  • mitä luonnon hyvinvoinnista huolehtiminen on tarkoittanut metsätaloudessa ja mitä se voisi tarkoittaa

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: vastuullisuus, kestävyys, etiikka, johtaminen ja kehittäminen, kriittinen ajattelu.

Sisältö:

1. Luonto ja talous
  2. Johdanto kiertotalouteen
  3. Innovaatiot tuovat luonnon osaksi taloutta
  4. Yritysten ympäristövastuu ja viherpesu
  5. Antroposeeni
  6. Luonto ja talouden mittarit
  7. Luonto metsätaloudessa

Oppimateriaali: Verkkomateriaali, soveltuvin osin Assessing the economics of biodiversity in Finland National implications of the Dasgupta Review.

Kohderyhmä: Kaikki asiasta kiinnostuneet, kauppatieteiden ja avoimen yliopiston opiskelijat.

Suoritustavat: Itsenäinen opiskelu DigiCampus-ympäristössä, verkkotehtävien hyväksytty suoritus. Opiskelijan itsenäisen työn osuus: 27 t.

Toteutustavat: Verkko-opinnot, luentotallenteet 7 kpl ja verkkotehtävät.

Opettaja: Hanna Lehtimäki

Opintojakso toteutetaan itsenäisinä verkko-opintoina 12.12.2023 - 15.5.2024. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Opintojakso on osa Metsien monimuotoisuus – osaamismerkkiä.

Opintojakso on maksuton Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palavelukeskuksen (JOTPA) rahoittaman Biodiversitetti nyt -hankkeen ajan, 31.12.2024 saakka.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opintojakson opiskeluoikeusaika on 12.12.2023 - 15.5.2024.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumislomakkeelle, josta valitset opintojakson, jolle ilmoittaudut ja annat henkilötietosi.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen maksu- ja perumisehtoihin

II Ilmoittautumisesi käsitellään koulutussihteerin toimesta pääasiallisesti 5 arkipäivän kuluessa, maksimissaan 10 arkipäivässä. Käsittelyajan jälkeen saat opintojen aloitusohjeet sähköpostitse. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-11-23 09:00