Lasten ja nuorten psyykkisen hyvinvoinnin perusopinnot, lv. 2023-2024 verkko-opinnot

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
25 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Opetus, kasvatus ja psykologia, Sosiaali- ja terveysala, Juridiikka ja yhteiskunta
Toteutusmuoto:
Etäopetus, Verkko-opetus
Hinta:
375 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Lasten ja nuorten psyykkinen hyvinvointi -perusopintokokonaisuuden tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää perinnöllisten ominaisuuksien, ympäristötekijöiden sekä vallitsevan kulttuurin merkityksen lasten ja nuorten psykososiaaliselle kehitykselle. Oppiaineen tavoitteena on lisätä opiskelijoiden ymmärrystä ja tietoa monista samanaikaisesti lasten ja nuorten hyvinvointiin vaikuttavista tekijöistä sekä antaa valmiuksia kohdata nyky-yhteiskunnan ja tämän päivän haasteita lasten ja nuorten kanssa toimiessa.

Tämä monitieteinen oppiaine on suunnattu kaikille hoiva-, hoito- ja kasvatustyötä tekeville ja siitä kiinnostuneille: Terveys-, sosiaali-, kasvatus- ja nuorisotyötä tekeville henkilöille kuten esim. opettajille, koulunkäyntiavustajille, päivähoitajille, kerhonohjaajille, valmentajille, sairaanhoitajille ja näiden alojen opiskelijoille sekä lasten ja nuorten vanhemmille ja isovanhemmille.

Lasten ja nuorten psyykkisen hyvinvoinnin perusopinnot on sivuaine Itä-Suomen yliopistossa. Perusopintokokonaisuuden vastuuhenkilönä toimii lastenpsykiatrian professori Ilona Luoma terveystieteiden tiedekunnan lääketieteen kliinisen laitoksen lastenpsykiatrian yksiköstä.

Lasten ja nuorten psyykkisen hyvinvoinnin perusopintokokonaisuus koostuu seuraavista opintojaksoista:

Suoritustapa: Opinnot toteutetaan aikataulutettuina verkko-opintoina. Suoritustavat on kuvattu tarkemmin opintojaksojen kuvauksissa. Kokonaisuuteen kuuluvat opintojaksot ovat aikataulutettuja, joten niille on mahdollista osallistua vain niiden järjestämisajankohtana.

Verkkovälitteinen info lasten ja nuorten pyykkisen hyvinvoinnin perusopinnoista 7.9.2023 klo 17.00-18.30. Info on avoin kaikille; opintoja vasta harkitseville tai opintojaksoille jo ilmoittautuneille. Tapaamiseen pääset tästä linkistä (Zoom).

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Opinnot soveltuvat kaikille lasten ja nuorten parissa kasvatustyötä tekeville, esim. opettajille ja muille kasvatusalan ammattilaisille, sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstölle sekä näiden alojen opiskelijoille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Nämä hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä; katso yhteystiedot alla. Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille.

Kellonajasta riippumaton

Opintoihin tulee ilmoittautua erikseen kullekin opintojaksolle. Tarkista ilmoittautumisajat opintojaksokohtaisista tiedoista.

Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista