Lasten ja nuorten hyvinvoinnin sosiaaliset ulottuvuudet, syksy 2023

Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Juridiikka ja yhteiskunta, Opetus, kasvatus ja psykologia, Sosiaali- ja terveysala
Toteutusmuoto:
Etäopetus, Verkko-opetus
Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö: Lapsen ja nuoren sosiaaliset verkostot ja vertaisryhmät. Kulttuuriset mallit ja ajattelutavat. Verkkoyhteisöt.

Osaamistavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

• vertailla erilaisia teoreettisia näkökulmia lasten ja nuorten sosiaalisten suhteiden merkitykseen.
  • selittää sosiaalisten verkostojen ja vertaisryhmien sekä erilaisten kulttuuristen mallien ja ajattelutapojen merkityksen lasten ja nuorten psykososiaaliselle kehitykselle ja hyvinvoinnille.
  • eritellä lasten ja nuorten verkkomaailmassa toimimiseen liittyviä mahdollisuuksia ja riskejä.
  • pohtia, kuinka opittua tietoa voi soveltaa lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämisessä.

Opinnot soveltuvat kaikille lasten ja nuorten parissa kasvatustyötä tekeville, esim. opettajille ja muille kasvatusalan ammattilaisille, sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstölle sekä näiden alojen opiskelijoille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Opetuksen ajankohta: 31.10.-31.12.2023. Opintojakso on aikataulutettu ja se järjestetään kerran lukuvuoden aikana.

Suoritustapa: Verkko-opinnot; verkkotallenteet, luentopäiväkirja, oppimistehtävä. Opintojakso suoritetaan omatoimisesti työskennellen. (135 h).

Opintojakso on aikataulutettu ja se järjestetään kerran lukuvuoden aikana. Lasten ja nuorten psyykkisen hyvinvoinnin perusopintokokonaisuuden lähiopetuksena järjestävissä yhteistyöoppilaitoksissa suoritustapa on laaja esseetehtävä.

Arviointi: suoritukset arvioidaan asteikolla 0-5. Luentopäiväkirja 50 %, oppimistehtävä 50 %.

Opettajat: Sanna Aaltonen (vastuuopettaja), Suvi Jokelainen

Kirjallisuus: Oppimistehtävien yhteydessä Moodle-verkko-oppimisympäristössä jaettava materiaali.

Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ /opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 20233-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

31.10. - 31.12.2023 aikataulutetut verkko-opinnot.

Ilmoittautuminen opintojaksolle päättyy 23.10.2023

Kirjaudu Moodle-oppimisympäristöön heti opintojen alkaessa.

Syyslukukaudelle aikataulutettu verkko-opintojakso ajalla: 31.10. - 31.12.2023.

Suomi

Verkko-opintojakso.

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi kymmenen päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-01 09:00