Kulttuurienvälinen viestintä ja asiakassuhteiden johtaminen, lv.2023-2024, verkko-opinnot

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
6 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Liiketalous ja kansainvälisyys, Kielet ja viestintä
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus, Etäopetus, Itsenäinen opiskelu
Hinta:
90 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

• tunnistaa oman kulttuurisen taustansa erityispiirteet ja sen vaikutuksen viestintäkäyttäytymiseen

• kuvata ja soveltaa keskeisiä kulttuurienvälisen viestinnän teorioita

• nimetä ja selittää kuinka pitkäaikaiset asiakassuhteet kehittyvät ja kuinka niitä ylläpidetään

• ymmärtää asiakassuhteiden johtaminen organisaation strategisena lähestymistapana

• geneerisiä taitoja: johtaminen, kansainvälisyys, vuorovaikutus ja viestintä

• geneeristä osaamista: ryhmätyö- ja tiimityötaidot, monikulttuurinen osaaminen, viestintä ryhmässä ja yhteisöissä

Verkkovälitteiset luennot, tehtävät, itsenäinen työskentely

Sisältö

Kulttuuri, kulttuurienvälinen viestintä, kulttuurinen älykkyys ja kulttuurienvälisen viestinnän keskeiset teoriat. Asiakassuhteet ja niiden kehittyminen (B2C ja B2B näkökulmat). Asiakassuhteiden strateginen johtaminen (segmentointi, avainasiakkuudet, tuottavuus)

Suoritustapa: Verkkovälitteiset aikataulutetut luennot (20 t), tehtävät (16 t), itsenäinen työskentely (124 t). Opetusajat Opinto-oppaassa 2023-24

Vaihtoehtoiset verkkotenttiajankohdat: 22.3, 26.4 tai 24.5.2024 klo 13-17.

Oppimateriaalit

Payne, Adrian & Frow, Pennie (2013) Strategic Customer Man-agement : Integrating Relationship Marketing and CRM (soveltuvin osin)

Thomas, David C. & Inkson, Kerr (2009) Cultural Intelligence : Living and Working Globally (soveltuvin osin)

Artikkelit ja muu luennoitsijan antama materiaali

Opettaja

Sari-Johanna Karhapää

Arviointi

Tentti: 0–5
Tentti 50 %, ryhmätyöraportti 40 %, ryhmätyön esitys 10 %

Edeltävät opinnot

Suositeltavat opintojaksot Johtamisen perusteet, laskentatoimen perusteet.

Lisätiedot

Opintojakso on aineopintotasoinen. Opintojakso kuuluu Markkinointi ja vähittäiskauppa aineopintokokonaisuuteen.

Neuvomme ja opastamme sinua mielellämme jo opintojen suunnittelussa ja kaikissa opintojen vaiheissa. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai voit varata keskusteluajan etäohjaukseen

Kauppatieteiden opintojen info järjestetään tiistaina 29.8.2023 klo 17! Liity mukaan tästä.

Katso ohjeita opiskeluun avoimessa yliopistossa

Yksittäisen opintojakson hinta on 15 € /opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot

Kirjallisuuden hankinta-/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus

Opintojakso alkaa 6.2.2024. Verkkovälitteistä opetusta 6.2 - 15.3.2024 13 kertaa. Opetusajat Opinto-oppaassa.

Vaihtoehtoiset verkkotenttiajankohdat: 22.3, 26.4 tai 24.5.2024 klo 13-17.

Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-11 09:00