Karjalan kielen peruskurssi (livvinkarjala), lähi-/etäopetuskurssi, syksy 2023

Hinta:
60 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Karjalan kielen ja kulttuurin perusopintokokonaisuuteen (humanistiset tieteet).

Livvinkarjalan sanasto, kirjaimisto, äänne- ja muoto-opin erityispiirteet.

Suoritustavat:

Lähi- ja/tai etäopetuskurssi 5 op: luennot ja harjoitukset 28 t (saatavilla myös tallenteina), kotitentti eLearn 2 t, itsenäistä työskentelyä 105 t.

Kampus: Lähiopetus Joensuussa, myös etäopiskelu mahdollista.

Karjalan kielen ja kulttuurin perusopintokokonaisuudessa kurssi on vaihtoehtoinen vienankarjalan tai eteläkarjalan peruskurssin kanssa.

Opintojaksoa ei järjestetä joka lukuvuosi. Samana lukuvuotena livvinkarjalan peruskurssin kanssa järjestetään myös livvinkarjalan jatkokurssi ja livvinkarjalan keskustelukurssi. Jos aiot suorittaa perusopinnot kokonaisuudessaan, kannattaa käydä kaikki kielikurssit samana lukuvuonna.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Livvinkarjalan sanasto, kirjaimisto, äänne- ja muoto-opin erityispiirteet.

Suoritustavat:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hallitsee livvinkarjalan perussanaston, kirjakielen kirjaimiston, äänne- ja muoto-opilliset erityispiirteet ja näiden erot verrattuna suomen kieleen
- selviytyy livvinkarjalaksi arkielämän suullisista perusluonteisista viestintätilanteista
- pystyy lukemaan livvinkarjalaista tekstiä ja kirjoittamaan yksinkertaisia tekstejä livvinkarjalaksi.
Opintojakso kehittää seuraavia työelämätaitoja: livvinkarjalan tuntemus, jota voi hyödyntää karjalan kielen taitoa tai kielentuntemusta edellyttävissä tehtävissä, kielen elvytyksessä, opetuksessa ja kielisuunnittelussa.

Geneeriset taidot: kansainvälisyys, oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen, vuorovaikutus ja viestintä

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Päiväopetus
Kellonajasta riippumaton

Syyslukukauden 1. periodi.

Lähiopetus Joensuussa, myös etäopiskelu mahdollista.

muu
Suomi

Opetuskieli: livvinkarjala

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00