Eurooppalainen valtiosääntöoikeus, lv. 2023-2024

75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö

EU:n valtiosääntökehitys. Euroopan ihmisoikeussopimuksen vaikutus kansallisiin oikeusjärjestelmiin. Kansallisen ja ylikansallisen valtiosääntöoikeuden välinen vuorovaikutussuhde. Eurooppalaiset valtiosääntökulttuurit.

Katso ennen ilmoittautumista opintojakson tarkemmat tiedot ja suorittamisen aikataulut Peppi-oppaasta.

Opiskelija

• ymmärtää eurooppaoikeuden valtiosääntöiset vaikutukset sekä kansallisten ja ylikansallisten toimijoiden välisen vuorovaikutussuhteen perustoiminnan
  • tuntee Euroopan unionin valtiosääntöoikeudellisen kehityksen ja Euroopan ihmisoikeussopimuksen vaikutuksen valtiosääntönäkökulmasta
  • hallitsee eurooppalaiset valtiosääntökulttuurit sekä kykenee erittelemään niiden keskeisimpiä eroja ja yhtäläisyyksiä
  • hallitsee sujuvan ja muodollisen ohjeen mukaisen kirjallisen lainopillisen argumentaation

Opintojaksolla on kaksi vaihtoehtoista suoritustapaa:

Suoritustapa 1: luennot (10 t, pakollinen läsnäolo) ja kirjallinen essee (n. 10 s), opiskelijan itsenäisen työn osuus 125 t. Toteutetaan kerran lukuvuodessa (kevät)

TAI

Suoritustapa 2: omatoiminen perehtyminen kirjallisuuteen, joka tentitään sähköisenä tenttinä Examissa. Opiskelijan itsenäisen työn osuus 135 t. https://e-exam.fi/exam-tenttivierailu/ Exam-tentti on suoritettavissa syyslukukaudella 16.10.-15.12.2023 välisenä aikana ja kevätlukukautena 5.2.-26.4.2024 välisenä aikana.

Muille kuin oikeustieteen tutkinto-opiskelijoille suositellaan edeltäviksi opinnoiksi vähintään opintojaksoja: 5311026 Oikeustieteen perusteet, 5311027 Juridinen kirjoittaminen ja tiedonhankinta, 5311091 Valtiosääntö-oikeus ja 5311104 Eurooppaoikeuden perusteet.

• Tarkista ennen ilmoittautumista ja opintomaksun maksamista, että suorituskertoja on jäljellä vähintään kaksi (mahdollistaa uusinnan).
  • Huomioi, että opiskeluoikeus myönnetään 2-5 arkipäivän kuluessa eli et heti pääse aktivoimaan käyttäjätunnuksia.
  • Kun avoimen yliopiston opiskeluoikeus on myönnetty, saat opintojen aloitusohjeet sähköpostiisi. Kirjaudu ohjeiden mukaisesti Oikeustieteiden opinnot, Itä-Suomen avoin yliopisto-aloitusmoodleen.
  • Opiskeluoikeus päättyy aina viimeistään lukuvuoden päättyessä heinäkuun lopulla riippumatta siitä tehdäänkö ilmoittautuminen syys- vai kevätlukukauden puolella.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeus päättyy aina lukuvuoden päättyessä viimeistään heinäkuun lopulla.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saatjärjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00