Digipedagogiikan perusteet osana ohjausta ja opetusta, MOOC, 2023-2024

30 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö:

Digitaalisuuden hyödyntäminen vuorovaikutuksessa, yhteistyössä ja ammatillisessa kehittymisessä
Sisällön tuottaminen ja muokkaaminen digitaaliseen oppimisympäristöön
Sisällön jakaminen ja hallinta
Digitaalisen ympäristön haasteet ja edut oppimiselle, opetukselle ja arvioinnille
Opettajan digitaaliset keinot opiskelijoiden osallisuuden tukemiseksi, Informaatio- ja medialukutaito

Osaamistavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

• kuvata digitaalisen osaamisen keskeisen termistön
  • selittää digitaalisen osaamisen merkityksen ammatillisessa toiminnassaan
  • jäsentää tutkimustietoa digitaalisen osaamisensa analysoimiseen ja soveltaa tietoa ammatillisessa toiminnassaan
  • arvioida ja suunnitella digitaalisen teknologian hyödyntämistä ammatillisessa toiminnassaan

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: digitalisaatio, etiikka, johtaminen ja kehittäminen, kansainvälisyys, kestävyys ja vastuullisuus, kriittinen ajattelu, oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen ja vuorovaikutus ja viestintä.

Kohderyhmä: Tämä MOOC-opintojakso on avoin kaikille. Opintojakso sopii erityisesti opetusalalla toimiville ja myös opetuksesta, ohjauksesta ja digipedagogiikasta kiinnostuneille.

Huom! Ilmoittautumiseen tulee järjestelmävaihdoksen vuoksi lyhyt katko. Ilmoittautuminen sulkeutuu perjantaina 17.11.2023 klo 15.00 ja avautuu jälleen perjantaina 8.12.2023 klo 9.00.

Ajankohta: Verkkokurssi, jonka voi suorittaa oman aikataulunsa mukaisesti. Opintojakson suorittaminen on mahdollista ajalla 4.9.2023 - 31.7.2024.

Suoritustapa: MOOC verkko-opinnot, oppimistehtävät ja omatoiminen työskentely

Arviointi: Hyväksytty - täydennettävä (Hyväksytty vastaa vähintään 70 % asetetuista tavoitteista). Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää hyväksytysti suoritettuja osatehtäviä.

Opettaja: Yliopistonlehtori Ari Haaranen

Kirjallisuus: Oppimateriaali verkko-oppimisympäristössä

Mahdolliset kirjallisuus- ja lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Lisätiedot: Opintojakso on kaikille avoin MOOC-kurssi DigiCampus-ympäristössä. Voit kirjautua opintojaksolle osoitteessa https://digicampus.fi/. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää DigiCampus-alustalle rekisteröitymistä. Opintojakson voi suorittaa maksutta Google- tai HAKA-kirjautumisen avulla. Jos haluat opintojaksosta virallisen suoritusmerkinnän opintorekisteriin, ilmoittaudu Avoimen yliopiston opiskelijaksi ja maksa opintomaksu. Kirjaudu tällöin opintojaksolle Avoimesta yliopistosta saamallasi kurssiavaimella. Opintosuoritukset kirjataan opintorekisteriin kerran kuukaudessa. Opintojaksolle Avoimen yliopiston opiskelijaksi ilmoittautuminen Opintopolussa tai Itä-Suomen yliopiston internet-sivuilla ajalla 1.8.2023-15.6.2024.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton

Verkko-opinnot: opintojakson suorittaminen on mahdollista ajalla 4.9.2023 - 31.7.2024.

Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00