Psykologian perusopinnot, verkko-opinnot, lv. 2023-2024

Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Vielä ehdit mukaan, voit ilmoittautua psykologian opintoihin omassa tahdissa 30.4.2024 saakka!

Psykologia on mielenkiintoinen ja monipuolinen tieteenala, joka tutkii ihmisen käyttäytymistä, tunteita ja ajattelua. Psykologista tietoa voi hyödyntää niin henkilökohtaisella tasolla kuin ammatillisesti.

Monet meistä ovatkin kiinnostuneita psykologiasta, mutta ajan ja resurssien puute voi estää perinteisen yliopisto-opiskelun. Avoimen yliopiston psykologian opinnot tarjoavat joustavuutta opiskelun suhteen. Voit opiskella omassa tahdissasi ja suorittaa opintoja omaan aikatauluusi parhaiten sopivalla tavalla. Opinnot tarjoavat mahdollisuuden tutustua psykologian eri osa-alueisiin kuten esimerkiksi kehityspsykologiaan, kognitiiviseen psykologiaan, neuropsykologiaan, persoonallisuuspsykologiaan ja kliiniseen psykologiaan.

Psykologian opiskelu avoimessa yliopistossa voikin olla älykkäin päätös, jonka teet itsesi ja tulevaisuutesi kannalta.

Tavoitteet

Psykologian perusopintojaksot suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot psykologian eri osa-alueilta: kehityspsykologiasta, kognitiivisesta psykologiasta ja neuropsykologiasta, persoonallisuuspsykologiasta, psykologisesta tutkimuksesta sekä terveyden ja mielenterveyden psykologiasta.

Opinnot on suoritettavissa joustavasti itsenäisinä verkko-opintoina ajalla 2.8.2023-30.6.2024. Exam-tenttiä on mahdollista tehdä myös kesällä, 31.7.2024 saakka.

Psykologian perusopinnot koostuvat seuraavista opintojaksoista:

Kehityspsykologian perusteet (suoritettavissa 2.8.2023 - 30.6.2024)

Kognitiivisen psykologian ja neuropsykologian perusteet 5 op (suoritettavissa 2.8.2023 - 30.6.2024)

Persoonallisuuspsykologian perusteet 5 op (suoritettavissa 2.8.2023 - 30.6.2024)

Psykologisen tutkimuksen perusteet 5 op (suoritettavissa 2.8.2023 - 31.5.2024) EXAM-tentti -suoritusvaihtoehto on avoinna 31.7.2024 saakka.

Kliininen psykologia I: Terveyden ja mielenterveyden psykologian perusteet 5 op (suoritettavissa 2.8.2023 - 31.5.2024)

Huom! Ilmoittautuminen tapahtuu yksittäisille opintojaksoille. Voit suorittaa opintojaksot vapaavalintaisessa järjestyksessä.

Psykologian opiskelu avoimessa yliopistossa (videon kesto n. 10 min). Huom! Saat tekstityksen näkyville cc-painikkeesta.

Mikäli aiot jatkaa opintoja aineopintoihin, tulee perusopintojen arvosanan olla vähintään 3/5.

Opiskelutavat ja opintojen ohjaus

Opinnot suoritetaan verkko-opintoina. Opiskeluasi tuetaan monella eri tavalla. Opiskelun tukena toimii opintokokonaisuuden Moodle-oppimisympäristö, josta löytyy mm. yleisiä ohjeita opiskeluun, opintojaksotiedot sekä uutiset-palsta, jossa tiedotamme opintoihin liittyvistä asioista. Tarvittaessa saat myös apua avoimen yliopiston henkilökunnalta; suunnittelusihteeriltä, oppiaineen opettajalta, verkkotuutorilta ja opinto-ohjaajalta.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä suunnittelusihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Ilmoittautuminen tapahtuu opintojaksokohtaisesti.