Avoin yliopisto, Suomi 3, Joensuu tai Kuopio, syksy 2023

Jatkuva oppiminen verkkosivut

Opintojakson sisältö:

• toiveet ja tulevaisuudensuunnitelmat
  • väittely, mielipiteen ilmaiseminen ja oman näkemyksen puolustaminen
  • media
  • opinnot
  • aikamuodot, verbintaivutus passiivissa ja passiivimuotoisten verbien monipuoliset käyttötavat
  • Suomen historiaa, kulttuuria ja yhteiskunnan rakenteita

Osaamistavoitteet:

Opiskelija

• Osaa toimia suomeksi monissa opintojen edellyttämissä tilanteissa ja pystyy poimimaan pääkohtia laajoistakin kokonaisuuksista, jos kieli on selkeää yleiskieltä ja aihealue tuttu.
  • Pystyy seuraamaan median ajankohtaisia tekstejä ja hankkimaan kielitaitonsa varassa uutta tietoa.
  • Osaa kertoa monipuolisesti menneistä tapahtumista ja suunnitelmistaan.
  • Ymmärtää ja osaa itse tuottaa tunteiden ja toiveiden kuvauksia.
  • Pystyy osallistumaan keskusteluun ja esittämään suomen kielellä jäsentyneitä mielipiteen ilmauksia.
  • Tuntee Suomen historiaa ja kulttuuria sekä yhteiskunnan perusrakenteita.

Kielitaidon tavoitetaso on Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso A2.2.

Suoritustavat: Opintojakso järjestetään lähiopetuksena Joensuun ja Kuopion kampuksilla. Ryhmä kokoontuu samanaikaisesti molemmilla kampuksilla MLC-saleissa, joiden välillä on videoyhteys.

Opintojaksoon kuuluvat luennot, suulliset ja kirjalliset pari- ja ryhmäharjoitukset, vertaispalaute ja itsenäinen työskentely.

Opintojakson hyväksytty suorittaminen ja mahdolliseen tenttiin osallistuminen edellyttävät aktiivista osallistumista ja opintojaksoon kuuluvien tehtävien tekemistä hyväksytysti annetussa aikataulussa.

Aikataulu: 5.9.-5.12. Opetus Joensuun ja Kuopion kampuksilla tiistaisin ja torstaisin klo 14-16.

Lisätietoja opintojaksosta löytyy Peppi-opinto-oppaasta.

Tämä opintojakso on ensisijaisesti tarjolla henkilöille, jolla on tilapäisen suojelun status. Heille opintojakso on tarjolla maksuttomasti lukuvuonna 2023-24. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee esittää dokumentti myönnetystä tilapäisen suojelun statuksesta. Jos opiskelijamäärä ei täyty tilapäisen suojelun statuksella opiskelevista, voidaan mukaan ottaa muilta opiskelijoita. Heiltä peritään avoimen yliopiston opintomaksu, joka on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023–2024. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Päiväopetus
Suomi

Ilmoittaudu

I Ennen ilmoittautumista tee suomen kielen valintatesti, jonka avulla voit arvioida, mikä suomen kielen opintojaksoista on sinulle sopivin. Linkki testiin löytyy ilmoittautumislomakkeelta.

II Täytä ilmoittautumislomake huolellisesti. Liitä todistus tilapäisen suojelun statuksesta.

III Ilmoittautumisajan jälkeen vahvistamme opintojaksolle pääsevät opiskelijat.

IV Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi ilmoittautumisajan päätyttyä. Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-käyttäjätunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tutustu ohjeisiin huolellisesti ja toimi ohjeiden mukaisesti.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00