Asiakas- ja potilasturvallisuuden johtaminen, kevät 2024

Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Juridiikka ja yhteiskunta, Sosiaali- ja terveysala, Liiketalous ja kansainvälisyys, Ravitsemus ja lääkeala
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus, Etäopetus
Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö: Asiakas- ja potilasturvallisuuden johtamisen kokonaisuus: rakenteet, strategiat, organisoituminen ja johtamisen erilaiset lähestymistavat sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioissa. Laadukkaan ja turvallisen toimintakulttuurin johtaminen tietoon perustuen.

Tavoitteet:

Opiskelija osaa

• määritellä johtamisen roolia ja merkitystä asiakas- ja potilasturvallisuudessa
  • ymmärtää strategisen ja henkilöstöjohtamisen merkityksen osana asiakas- ja potilasturvallisuutta
  • tunnistaa tietoperustan merkityksen osana turvallisen ja laadukkaan toimintakulttuurin rakentamista

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja:

• Johtaminen ja kehittäminen
  • Kestävyys ja vastuullisuus
  • Oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen

Kohderyhmä: Opinnot soveltuvat erinomaisesti asiakas- ja potilasturvallisuuden parissa työskenteleville ammattiryhmille, kuten sairaanhoitajille, lääkäreille, sosiaalityöntekijöille, hammaslääketieteen ja hammashoidon ammattilaisille, farmaseuteille ja proviisoreille, oikeustieteen toimijoille, asiakas- ja potilasturvallisuudesta vastaaville, yksiköiden johtajille, sekä kaikille asiakas- ja potilasturvallisuudesta kiinnostuneille. Opinnot soveltuvat ammatillisen osaamisen täydentämiseen tai osaksi tutkintoa muun muassa sosiaali- ja terveysalojen opiskelijoille.

Opetusaika: Verkko-opinnot ajalla 18.03.2024 - 30.04.2024. Kirjaudu Moodleen heti opintojakson alkaessa. Opintojaksolle on ilmoittauduttava viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä.

Suoritustapa: Verkko-opetus 135 h. Videoluennot, kirjallisuus, verkkotentti Moodlessa. Tenttipäivät ilmoitetaan Pepissä. Verkko-opinnot ovat suoritettavissa kokonaisuudessaan etäopintoina. Kirjaudu Moodleen heti jakson alkaessa. Opintojaksolla on aikataulutettua työskentelyä Moodlessa. Opinnot on suunniteltu suoritettavaksi työn ohessa.

Kirjallisuus: Opintojakson Moodle-oppimisympäristössä ilmoitettava oppimateriaali.

Mahdolliset lainaus- ja kirjallisuuden hankintakulut eivät sisälly opintomaksuun. Katso yleinen tallenne opintojen aloittamiseen avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Arviointi: Hyväksytty / hylätty. Hyväksytty tarkoittaa, että opiskelija saavuttaa vähintään 60 % asetetuista tavoitteista.

Opettaja: Professori Johanna Lammintakanen

Lisätietoja: Opintojakso on osa Asiakas- ja potilasturvallisuuden perusopintokokonaisuutta 25 op. Opintojakson Moodle-alustalle tulee kirjautua ensimmäisen viikon aikana. Kirjautumisohjeet lähetetään opiskelijasähköpostiin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00