Ajankohtainen luontopolitiikka, lv.2023-2024

Avoin yliopisto
Podcastsarjaan rakentuva opintojakso (1 op) kokoaa yhteen näkökulmia arvokkaista luontotyypeistä ja niiden suojelusta, vieraslajien hallinnasta, ennallistamisesta, lajikohtaisesta suojelusta sekä luonnon arvottamisesta.
smart for good
  • Ympäristö ja teknologia
Päivämäärä:
22.3.2024 - 30.7.2024
Laajuus:
1 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Ympäristö- ja luonnontieteet, Juridiikka ja yhteiskunta, Liiketalous ja kansainvälisyys
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Verkko-opetus
Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet:

Opiskelija ymmärtää:

• osaa määritellä, mitä luontopolitiikka on ja mikä sen suhde on muuhun ympäristöpolitiikkaan
  • tuntee luontopolitiikan tavoitteita, rakenteita, ohjauskeinoja ja toimijaverkostoja
  • tunnistaa luontopolitiikan tavoitteiden toteutukseen ja luonnon käyttöön liittyviä haasteita, ristiriitoja ja kehittämistarpeita

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: vastuullisuus, kestävyys, etiikka, johtaminen ja kehittäminen, kriittinen ajattelu.

Sisältö:

• luonnonsuojelun toteutuksen erilaiset käytännöt
  • luontoon levinneiden vieraslajien hallinta
  • ennallistaminen osana maan- ja luonnonkäytön suunnittelua
  • lajikohtaisen suojelun yhteensovittaminen ihmisen harjoittamaan luonnonkäyttöön
  • luontoarvojen ja eri ekosysteemipalveluiden turvaaminen luonnon taloudellisessa hyödyntämisessä

Oppimateriaali: Podcastit ja niihin liittyvä verkossa saatavilla oleva kirjallinen ja audiovisuaalinen oheismateriaali sekä verkkotehtävät.

Kohderyhmä: Opintojakso on avoin kaikille.

Suoritustavat: Verkkotehtävien hyväksytty suoritus.

Toteutustavat: Podcastit ja itsenäinen opiskelu DigiCampus-ympäristössä, verkkotehtävien hyväksytty suoritus.

Opettaja: Juha Kotilainen

Opintojakso toteutetaan itsenäisinä verkko-opintoina 22.3.- 30.7.2024. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Opintojakso on osa Metsien monimuotoisuus – osaamismerkkiä.

Opintojakso on maksuton Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palavelukeskuksen (JOTPA) rahoittaman Biodiversitetti nyt -hankkeen ajan, 31.12.2024 saakka.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opintojakson opiskeluoikeusaika on 22.3.- 30.7.2024.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumislomakkeelle, josta valitset opintojakson, jolle ilmoittaudut ja annat henkilötietosi.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen maksu- ja perumisehtoihin

II Ilmoittautumisesi käsitellään koulutussihteerin toimesta pääasiallisesti 5 arkipäivän kuluessa, maksimissaan 10 arkipäivässä. Käsittelyajan jälkeen saat opintojen aloitusohjeet sähköpostitse. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-02-15 09:00