Kaksi henkilöä työskentelee yhdessä.

YUFE-virtuaalikampus: Matkusta ympäri Eurooppaa pandemiasta huolimatta!

Vaikka COVID-19-pandemia on vaikuttanut perinteiseen päivittäiseen koulutukseen ja johtanut pienten virtuaalikampusten luomiseen lähes jokaisessa maassa, YUFE Alliance on työstänyt aktiivisesti ensimmäistä versiota YUFE-virtuaalikampuksesta. Se on ensimmäinen osa ainutlaatuista ja vuorovaikutteista virtuaaliympäristöä, joka sisältää tietoa kaikille YUFE-yhteisön jäsenille. Se toimii allianssimme vuorovaikutteisena punaisena lankana, joka tuo yhteen YUFE:n kaikki toiminnot henkilökohtaisessa digitaalisessa ympäristössä ja edistää näin tavoitteita esteettömästä kansainvälisestä koulutuksesta, liikkuvuudesta ja monikielisyydestä sekä siitä, että yliopistot ja kansalaisyhteisöt voivat ratkoa eurooppalaisia haasteita yhdessä.

YUFE-virtuaalikampuksesta, joka julkaistaan virallisesti maanantaina 23. marraskuuta 2020, tulee YUFE-opiskelijaportaalin koti. Sen avulla eritaustaiset opiskelijat Euroopan eri maista voivat ilmoittautua muiden YUFE-yliopistojen kursseille. Opiskelijaportaalin kautta opiskelijat saavat kaikki tarvittavat tiedot hakuprosessista. YUFE-opiskelijaportaali on vasta ensimmäinen monista portaaleista, jotka on suunnattu YUFEn muille sidosryhmille ja toiminta-alueille.

YUFE-virtuaalikampuksen avulla opiskelijat (ja pian myös opetushenkilöstö ja muu henkilöstö) voivat ”matkustaa ympäri Eurooppaa” ja vierailla kymmenen Euroopan maan kymmenessä eri yliopistossa, saaden näin hyötyä yhteisestä eurooppalaisesta yliopistostamme ja edistäen sen rakentamista.

EU-logo ja teksti: Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union.