YUFE:n nimikyltit.

YUFE-akatemia avaa luentojen ja työpajojen sarjan ympäri Eurooppaa

Tekoälyn riskit, kestävä kiertotalous, väsymysoireyhtymä – tässä vain muutamia teemoista, joita käsitellään kaikille avoimessa ja ilmaisessa YUFE-akatemiassa!

YUFE-allianssi (Young Universities for the Future of Europe) tarjoaa sinulle avointa oppimista YUFE-akatemiassa toukokuussa 2024. Akatemia on sarja avoimia kohtaamia allianssin neljän pääteeman parissa: eurooppalainen identiteetti ja vastuu globaalissa maailmassa, kansalaisten hyvinvointi, digitaaliset yhteiskunnat ja kestävä kehitys.

YUFE-akatemia sisältää luentoja, työpajoja, näyttelyitä ja keskusteluja allianssin jäsenyliopistoissa, verkossa ja monimuotoisesti. Voit osallistua akatemiaan vaikka omalta kotisohvaltasi! Voit ladata koko tapahtuman ohjelman pdf-muodossa ja tutustua siihen YUFE-verkkosivuilla yufe.eu/academy

Suurin osa luennoista tarjotaan verkossa. Mukana ovat muun muassa Itä-Suomen yliopiston luento lääkekehityksen moderneista työkaluista, Antwerpenin yliopiston luento vihreästä kuolemasta ja Madridin Carlos III yliopiston luento energiaköyhyydestä. Yksi YUFE-allianssin yliopistokirjastoista tarjoaa verkkoluentoja digitaalisten näyttelyiden rakentamisesta.

Vaikka suurin osa tapahtumista on tarjolla englanniksi, pidetään osa luennoista muilla kielillä kuten puolaksi, espanjaksi tai kroatiaksi. Joistakin verkkoluennoista löytyy suomenkielinen tekstitys.

Verkko ja hybriditilaisuuksiin tulee ilmoittautua etukäteen. Se tapahtuu YUFE-allianssin virtuaalikampuksella. Jos haluat kysyä lisää ilmoittautumisesta tai haluat ilmoittaa kokonaisen ryhmän, ota yhteyttä sähköpostitse: yufe@uef.fi.

Itä-Suomen yliopisto ei järjestä tänä vuonna fyysisiä tapahtumia akatemiassa, mutta toiveissa on järjestää YUFE-akatemian päätapahtuman Suomessa vuonna 2025.

YUFE-akatemian ajankohta ole sattuma – 9. toukokuuta vietetään Eurooppa-päivää. Akatemiaan ilmaisen ja avoimen opintotarjonnan mahdollistaa EU-rahoitus allianssille.