Koronarokote

Walk in -koronarokotus yliopiston opiskelijoille ja työntekijöille Joensuun kampuksella

Siun sote ja Itä-Suomen yliopisto järjestävät walk in -koronarokotustilaisuuden Joensuun kampuksella tiistaina 7.9.2021. Rokotuksia annetaan Carelia-rakennuksen aulassa klo 9–11 ja 12.30–14.30.

Walk in -rokotuksessa koronarokote annetaan ilman ajanvarausta saapumisjärjestyksessä. Tilaisuudessa on tarjolla 200 Biontech-Pfizerin Comirnaty-koronarokotetta. Rokotteita tarjotaan kaikille Itä-Suomen yliopiston opiskelijoille ja työntekijöille kotipaikkakunnasta riippumatta, myös kansainvälisille opiskelijoille ja henkilöstölle.

Tilaisuudessa pistetään 1. rokoteannoksia ja 2. rokoteannoksia. Toinen rokoteannos eli tehosterokote voidaan antaa aikaisintaan kahdeksan viikon kuluttua ensimmäisestä koronarokotuksesta. Yliopiston walk in -rokotustilaisuudessa tehosterokotteen voivat näin ollen ottaa 13.7.2021 tai sitä ennen 1. koronarokotteen saaneet henkilöt.

– Vain riittävä rokotekattavuus mahdollistaa koronarajoituksista vapaan toiminnan kampuksillamme. Sen vuoksi kannustamme koko henkilöstöä ja opiskelijoita ottamaan rokotteen heti, kun se on saatavilla. Walk in -rokotusten tavoitteena on tehdä se mahdollisimman helpoksi, Itä-Suomen yliopiston rehtori Jukka Mönkkönen kertoo.

Siun soten ja yliopiston tavoitteena on järjestää syksyn aikana lisää walk in -rokotustilaisuuksia. Yliopisto tiedottaa tulevista tilaisuuksista, kun suunnitelmat tarkentuvat.

Avainsanat