Muki kädessä.

Ukrainan kielen alkeita voi opiskella ilmaiseksi kielikahvilassa

Ukrainan kielen alkeita voi opiskella ilmaiseksi syksystä alkaen Itä-Suomen yliopiston kielikahvilassa. Yliopiston Jatkuvan oppimisen keskuksen järjestämä kielikahvila on avoin kaikille ukrainan kielen opinnoista kiinnostuneille.

– Yleinen kiinnostus Ukrainaa kohtaan on lisääntynyt, joten myös ukrainan kielen taitoon on oletettavasti laajempaa kiinnostusta. Silläkin on merkitystä, että voimme tervehtiä ja käydä lyhyitä keskusteluita Suomeen saapuneiden ukrainalaisten kanssa heidän omalla kielellään, luonnehtii kielikahvilan merkitystä Jatkuvan oppimisen keskuksen johtaja Tero Karjalainen.

Ukrainan kielen kielikahvilan opinnot toteutetaan verkossa Teams-yhteydellä. Ryhmään otetaan 30 opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Osallistuminen opintoihin ei edellytä tiettyä kielitaidon tasoa, vaan kaikki aloittelijoista pidemmälle edenneisiin voivat ilmoittautua mukaan.

Kielikahvilan opetuskielenä on suomi, ja apukielinä voidaan käyttää englantia ja venäjää. Kielikahvilan opettajana toimii ukrainan kielen tulkki ja kääntäjä Valeria Vasylchenko.

Ukrainan kielen kielikahvilan toiminta alkaa 13. syyskuuta klo 15.30–17. Koulutukseen voi tutustua ja ilmoittautua verkko-osoitteessa. https://www.uef.fi/fi/jatkuva-oppiminen/ukrainan-kielen-alkeet-ita-suomen-yliopiston-kielikahvila.

Sanna Iskanius, koulutusjohtaja, Jatkuvan oppimisen keskus, Itä-Suomen yliopisto, sanna.iskanius@uef.fi, p. 050 382 3801