Kantasolulaboratorio.

Tutkijoille maksuton symposiumi pureutuu aivojen tautimalleihin ja lääkekuljetukseen Kuopiossa 19.-20.1.2023

Itä-Suomen yliopiston lääkekehityksen ja molekulaarisen lääketieteen tohtoriohjelmat isännöivät pohjoismaisen tutkimusverkoston symposiumia Kuopiossa 19. –20.1.2023. The 5th Scandinavian Blood-brain Barrier Network Symposium on avoin ja maksuton kaikille kiinnostuneille tutkijoille. Osallistuminen edellyttää kuitenkin ilmoittautumista ja mukaan mahtuu vain rajallinen määrä osallistujia.

Uusinta tutkimusta esittelevät useat alansa kansainväliset huippututkijat. – Monet esiintyjistä, kuten lääkekuljetussessioon osallistuvat professori Vincent Prevot Lillen yliopistosta ja Christoffer Bundgaard lääkeyritys Lundbeckilta tulevat nyt ensimmäistä kertaa Kuopioon, joten symposiumi tarjoaa hienon tilaisuuden vaihtaa ajatuksia ja verkostoitua, toteaa järjestelytoimikuntaan kuuluva apulaisprofessori Kristiina Huttunen.

Ohjelmassa on myös suullisia ja posteriesityksiä väitöskirjahankkeista. Symposium on suunnattu väitöskirjatutkijoiden lisäksi kokeneemmille tutkijoille, jotka työskentelevät aivosairauksien tai lääkekuljetuksen parissa tiedemaailmassa tai lääketeollisuudessa.

Symposiumin ohjelma ja ilmoittautuminen: