Bittiavaruutta

Tekoäly, osaamisen kehittäminen ja jatkuvan oppimisen tulevaisuus teemoina seminaarissa

Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskus ja tietojenkäsittelytieteen laitos järjestävät tekoälyn hyödyntämistä käsittelevän seminaarin Joensuun Tiedepuiston Louhela-salissa 23. marraskuuta 2022 klo 8.30–11.45.

Tapahtuma valottaa tekoälyn käyttöä opetuksessa ja ohjauksessa, alan ajankohtaista tutkimusta ja kehitystä sekä tekoälyn käyttöön liittyviä eettisiä näkökulmia. Luentoihin ja keskusteluihin voi osallistua myös etäyhteydellä.

Aamupäivän puhujia ovat muun muassa tekoälytutkija, FT Tapani Toivonen sekä Jyväskylän yliopiston suunnittelija, ”tukiälyinspiraattori” Milja Manninen, joka on kehittänyt urallaan älykästä ja eettistä ohjausta. Päivän ohjelmaa ja keskusteluja ohjaa Tuomas Pippola Atea Finland Oy:sta.

Tulevaisuuden, osaamisen kehittämisen ja yhteistyön teemapäivä jatkuu Louhela-salissa klo 12.30–15.00 Jatkuvaa oppimista yhteistyönä -seminaarilla, jossa tutustutaan maakunnan koulutusorganisaatioiden yhdessä kehittämiin koulutuksiin ja organisaatioiden väliseen yhteistyöhön. Puhujana iltapäivällä on muun muassa opetus- ja kulttuuriministeriön jatkuvan oppimisen erityisasiantuntija Saara Ikkelä.

Päivän järjestää Itä-Suomen yliopiston, Karelia-ammattikorkeakoulun ja Riverian yhteishanke ”Vauhtia uralle – joustavia polkuja työelämän osaamistarpeisiin”, joka pyrkii helpottamaan tämän päivän ja tulevaisuuden osaamistarpeiden tunnistamista tekoälyn avulla. Osaamistarpeiden pohjalta organisaatiot kehittävät joustavia, koulutusasteiden rajat ylittäviä täydennyskoulutuksia. Yhteistyön tavoitteena on myös sujuvoittaa koulutuspolkuja.

Vauhtia uralle -hanketta rahoittavat Euroopan sosiaalirahasto ja Etelä-Savon ELY-keskus. Sitä toteuttavat yhteistyössä Itä-Suomen yliopisto, Riveria ja Karelia-ammattikorkeakoulu.

Lisätietoa tapahtumasta verkossa.

Ilmoittautuminen 21.11. mennessä verkkolomakkeella.