Snellmanian aula Kuopion kampuksella.

Suomen Ulkomaankaupan Edistämisrahaston apurahat neljälle kauppatieteiden opiskelijalle

Suomen Ulkomaankaupan Edistämisrahasto (SUE) on jakanut neljälle Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden opiskelijalle apurahat yritysten ja elinkeinoelämän kansainvälistymistä tukevien pro gradu -tutkielmien tekemiseen.

Apurahan saivat International Business and Sales Management -maisteriohjelman opiskelijat Rushanka Dissanayaka ja Anna-Maija Torniainen sekä Tourism Marketing and Management -maisteriohjelman opiskelijat Anniina Merilinna ja Rosa Repo.

Dissanayakan opinnäytetyö käsittelee liiketoimintamallien vaikutusta digiyritysten kansainvälistymisen nopeuteen ja laajuuteen. Torniaisen gradun aiheena on pienten ja keskisuurten yritysten kansainvälistymisen motiivit ja esteet. Merilinna tarkastelee gradussaan pienten ja keskisuurten matkailuyritysten vastuullisuudesta viestimisen motiiveja ja esteitä erityisesti sosiaalisessa mediassa. Repo käsittelee gradussaan virtuaalisen matkailun kokemuksen merkitystä kuluttajan näkökulmasta.

Suomen Ulkomaankaupan Edistämisrahasto (SUE) tukee Itä-Suomen yliopiston ja Lapin yliopiston opiskelijoiden pro gradu -tutkielmien tekemistä. Tutkielmien tulee liittyä Lapin tai Itä-Suomen alueen yritysten kansainvälistymiseen tai vientiin, tai Suomen elinkeinoelämän kansainvälistymiseen tai vientiin. Tutkielma tehdään yritysyhteistyössä yhden tai useamman alueella toimivan, kansainvälistymistä tavoittelevan yrityksen kanssa tai yhteistyössä alueella toimivan kansainvälistymistä edistävän tahon kanssa.

Jukka Salo, Suomen Ulkomaankaupan Edistämisrahaston säätiön asiamies, jukka.salo@kris-vasco.fi

Raija Komppula, professori, Tourism Marketing and Management -maisteriohjelma, raija.komppula@uef.fi

Mika Gabrielsson, professori, International Business and Sales Management -maisteriohjelma, mika.gabrielsson@uef.fi