Muki kädessä.

Suomen ulkomaankaupan edistämisrahaston apurahat kolmelle kauppatieteiden opiskelijalle

Suomen Ulkomaankaupan Edistämisrahasto (SUE) jakoi kolmelle Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden opiskelijalle apurahat yritysten ja elinkeinoelämän kansainvälistymistä tukevien pro gradu -tutkielmien tekemiseen.

Apurahan saivat Tourism and Management -maisteriohjelman opiskelijat Markus Rantsi ja Tiina Heinola sekä IBS-maisteriohjelman opiskelija Henry Salo.

Rantsin opinnäytetyössä tutkitaan sitä, mitä vastuullisuusviestinnän osa-alueita – ekologinen, taloudellinen ja sosiokulttuurinen – kannattaisi painottaa maaseutumatkailuyrityksen markkinoinnissa. Heinolan tutkielmassa selvitetään, miten transformatiivisia eli aitoihin matkailukohteissa tapahtuviin kohtaamisiin perustuvia matkailuelämyksiä voitaisiin markkinoida tehokkaasti kansainvälisillä markkinoilla. Salo tarkastelee tutkielmassaan sitä, miten ilmastonmuutos ja siihen liittyvät lieveilmiöt vaikuttavat Suomalaisten pk-yritysten kansainvälistymisen prosesseihin.

Suomen Ulkomaankaupan Edistämisrahasto (SUE) tukee suomalaisten yliopistojen opiskelijoiden pro gradu -tutkielmia, jotka liittyvät Suomen eri alueiden  yritysten kansainvälistymiseen tai vientiin, tai Suomen elinkeinoelämän kansainvälistymiseen tai vientiin. Tutkielma tehdään yritysyhteistyössä yhden tai useamman alueella toimivan, kansainvälistymistä tavoittelevan yrityksen kanssa tai yhteistyössä alueella toimivan kansainvälistymistä edistävän tahon kanssa.

Professori Raija Komppula, puh. 050 438 7475, raija.komppula(at)uef.fi