Streetview with the New York University's building on the right-hand side

Saara Koikkalainen SUSI-ohjelman stipendiaatiksi New Yorkiin

Yliopistotutkija Saara Koikkalainen on valittu Fulbright Finland Foundationin hallinnoiman Study of the U.S. Institute (SUSI) for Scholars and Professionals -ohjelman stipendiaatiksi. Koikkalainen työskentelee Karjalan tutkimuslaitoksella ja hänen tutkimuksensa keskittyy erilaisiin muuttoliikeilmiöihin. U.S. State Department järjestää ja rahoittaa SUSI-ohjelmassa vuosittain kuusi kuuden viikon mittaista kurssia, joihon kuhunkin valitaan 18 stipendiaattia eri maista.

Kurssit ovat intensiivisiä, tutustumiskäyntejä ja luentoja sisältäviä akateemisia ohjelmia, joiden tavoitteena on tarjota yliopisto-opettajille, tutkijoille ja muille ammattilaisille mahdollisuus syventää osaamistaan liittyen Yhdysvaltojen yhteiskuntaan, kulttuuriin, arvoihin ja instituutioihin. Koikkalainen osallistuu kurssille, jonka teemana on American Culture and Values ja jonka järjestää New York University (NYU).

Lisätietoja SUSI-ohjelmasta:

www.fulbright.fi/serve/fulbright-finland-nutshell