UEF liput lipputangoissa

Saara Koikkalainen Pohjoismaisen muuttoliiketutkimusjärjestön hallitukseen

• Minna Piipponen, Alicja Fajfer

Saara Koikkalainen Karjalan tutkimuslaitoksesta valittiin pohjoismaisen Nordic Migration Research (NMR) -järjestön hallitukseen. Saara työskentelee yliopistotutkijana Itä-Suomen yliopiston Kulttuurien kohtaaminen, liikkuvuus ja rajat (BOMOCULT) -profiilialueella. Hän tutkii pohjoismaalaisten muuttajien kokemuksia Brexit-aikakauden Lontoossa.

NMR edistää pohjoismaista muuttoliikkeiden ja etnisten suhteiden tutkimusta, rakentaa verkostoja pohjoismaiden tutkijoiden, organisaatioiden ja tutkimushankkeiden välille sekä tukee lyhyitä tutkimusvierailuja ja edistää maisteri- ja tohtorikoulutuksen yhteistyötä. Järjestön tieteellisen aikakauslehden Nordic Journal of Migration Research vertaisarvioidut artikkelit ovat avoimesti saatavilla verkossa. NMR järjestää joka toinen vuosi myös Pohjoismaisen Muuttoliikekonferenssin paikallisten kumppaneiden kanssa. Vuoden 2021 konferenssi järjestettiin Helsingin yliopistossa.