Heli Pesonen, Sanna Vehviläinen ja Hanna Nuutinen.

Ohjausosaamisen uusiin tarpeisiin vastataan koulutuksella ja tutkimuksella

Työllisyydenhoidossa eletään murrosaikaa, kun TE-palvelujen uudistuksen myötä työllisyydenhoidon järjestämisvastuu siirtyy kunnille ja työllisyysalueille. UEFin opinto- ja uraohjauksen hanke on ollut mukana kehittämässä ohjausosaamista Pohjois-Karjalan alueella työllisyystoimijoille.

Ohjaaja Kaisa Halonen Joensuun kampuksella.
Kaisa Halonen kiittelee tarpeeseen tullutta ohjauksen koulutusta, joka on esimerkiksi tehnyt omaa ohjaustyötä näkyvämmäksi.
Hanna Nuutinen, Heli Pesonen ja Sanna Vehviläinen.
Hanna Nuutinen (vas.), Heli Pesonen ja Sanna Vehviläinen iloitsevat siitä, että järjestetyissä työpajoissa on voitu huomioida osallistujien yksilöllisiä ja yhteisöllisiä tarpeita ja päästy keskustelemaan työnohjauksellisistakin teemoista.
Katja Näättänen.
Koulutuksen aikana varmistui, että Katja Näätäsen ammatilliset vahvuudet ovat juuri ohjauksen liittyvissä työtehtävissä.

Hankkeeseen liittyvän tutkimuksen ansiosta voimme kehittää edelleen aikuisten uraohjausosaamista sekä tuottaa tietoa työllisyyspalveluiden ohjauskäytänteistä ja uraohjausprosesseista.

Sanna Vehviläinen

Professori