Kiipeilevä poika koulun pihalla.

Normaalikoulun uusi monipuolinen piha tukee viihtymistä ja kasvamista

Tulliportin normaalikoulun Länsikadun koulun pihaa uudistettiin kesän aikana. Suunnittelun pohjana käytettiin lehtori Päivi Vesalan väitöstutkimusta, joka pohjautui lasten omiin kokemuksiin koulun pihasta.

Oppilaat ja opettajat koulun pihalla.
Lehtori Päivi Vesala (kesk.) on tutkinut, miten lapset viettävät koulun pihalla aikaansa, mitkä paikat vetävät heitä puoleensa ja miten ja missä siellä viihdytään. Takana myös lehtori Ulla Saastamoinen pihasuunnittelun työryhmästä.
Oppilaat opiskelevat koulun pihalla.
Vaikka välitunnilla kannustetaankin liikkumiseen, on myös kavereiden kanssa juttelu virkistävä vaihtoehto. Myös opiskelu onnistuu nyt ulkona langattoman verkon takia.
Oppilaat koulun pihalla.
Keinut ovat vuodesta toiseen suosituimpia paikkoja välitunneilla. Keinussa keskellä oppilaskunnan puheenjohtaja Noora Mikkonen, vieressä Siiri Kuitunen (vas.) ja Kerttu Paavilainen (oik.).
Pojat kiipeilevät koulun pihan telineissä.
Pieni vaarantuntu viehättää lapsia, ja liikkumisella, kiipeilyllä ja temppuilulla haetaan fyysisen toimintakyvyn rajoja.