Havumetsää

Metsätieteilijöille useita palkintoja IUFROn Maailmankongressissa

Metsätieteiden osaston entisiä ja nykyisiä tutkijoita ja opiskelijoita palkittiin lokakuun alussa IUFROn (International Union of Forest Research Organizations) Maailmankongressissa Brasiliassa.

Tutkija Ruben Valbuena sai väitöskirjatyöstään merkittävän huomionosoituksen, Outstanding Doctoral Research Awardin, joita jaettiin tällä kerralla kaikkiaan yhdeksälle henkilölle. Valbuenan väitöskirjan ohjaajat olivat metsätieteiden osaston professorit Matti Maltamo ja Petteri Packalen, sekä EFI:llä työskennellyt tutkija Gert-Jan Nabuurs.

European Forestry -maisteriohjelmasta valmistunut opiskelija Luiz Felipe de Castro Galizia sai Best Poster Awardin posteristaan, joka perustui hänen graduunsa. Hän opiskeli Itä-Suomen yliopistossa ja Lleidan yliopistossa Espanjassa. Posteripalkintoja jaettiin noin kymmenelle henkilölle.

Myös European Forestry -maisteriohjelmassa opiskeleva Shourav Dutta sai IUFRO Student Award for Excellence in Forest Science -palkinnon. Se myönnetään erittäin hyvin menestyneille metsätieteiden maisteriopiskelijoille, ja tarkoituksena on kannustaa heitä tulevilla työurillaan. Dutta opiskelee Itä-Suomen yliopistossa ja Freiburgin yliopistossa Saksassa. Palkintoja myönnettiin kuudelle opiskelijalle.

European Forestry -maisteriohjelma on Itä-Suomen yliopiston ja viiden muun eurooppalaisen huippumetsäyliopiston yhteisohjelma, jota Itä-Suomen yliopisto koordinoi. Maisteriohjelman opiskelijat opiskelevat ensimmäisen vuoden Joensuussa ja toisen jossain viidestä kumppaniyliopistosta.

Maailmankongressi järjestetään viiden vuoden välein, edellinen pidettiin vuonna 2014.

Lisätietoja: Metsätieteiden osaston johtaja, professori Jyrki Kangas, p. 050 344 9888, jyrki.kangas (a) uef.fi

IUFRO International Union of Forest Research Organizations https://www.iufro.org/