Snellmanian aula Kuopion kampuksella.

Löydä Itä-Suomen yliopiston tutkijat kommentoimaan Ukrainan tilannetta

Toimittaja, etsitkö haastateltavaa Ukrainan tilanteesta? Itä-Suomen yliopistossa tehdään monipuolista tutkimusta Venäjästä, muuttoliikkeestä ja rajoista. UEF Connect -hakupalvelusta löydät tutkijoiden yhteystiedot ja asiantuntija-alueet.

Itä-Suomen yliopiston yhteydessä toimivalla Karjalan tutkimuslaitoksella keskitytään erityisesti Venäjän valtio- ja yhteiskuntarakenteen muutoksiin. Karjalan tutkimuslaitoksen ohella Venäjän ja Ukrainan historiaan, kieleen ja kulttuuriin liittyvää tutkimusta tehdään myös historia- ja maantieteiden laitoksellahumanistisella osastolla ja teologian osastolla.

Yliopiston asiantuntijoiden yhteystiedot ja tutkimuksen painopisteet löytyvät UEF Connect -hakupalvelusta osoitteesta https://uefconnect.uef.fi/ihmiset/. Venäjä- ja Ukraina-hakusanoilla voit selata tutkijoiden asiantuntijaprofiileja.

Itä-Suomen yliopiston viestintäpalvelut, viestinta@uef.fi