Nainen istuu korkean pöydän äärellä ja kirjoittaa muistiinpanoja vihkoon

Lisäaikaa avoimen yliopiston opiskelijoille koronavirustilanteen vuoksi

Kiihtyvä koronapandemia aiheuttaa opiskelijoille monenlaista huolta ja saattaa hidastaa opintojen etenemistä. Itä-Suomen yliopiston avoin yliopisto jatkaa vuoden vaiheessa päättyviä opinto-oikeuksia 31.7.2021 saakka.

Joidenkin opiskelijoiden kohdalla opiskelujen eteneminen on hidastunut vallitsevan tilanteen vuoksi joko suoraan tai välillisesti. Opinto-oikeuksien jatkaminen on tarkoitus tehdä automaattisesti eikä se vaadi opiskelijalta toimenpiteitä. Yksittäisen opintojakson osalta jatko on voimassa, jos opintojakson opetusta järjestetään kevätlukukaudella 2021.

– Opiskelijoidemme hyvinvointi on meille tärkeää ja tästä syystä päädyimme jatkamaan opinto-oikeuksien kestoa poikkeuksellisesti vielä kevätlukukauden 2021 ajan, toteaa johtaja Lea Tuomainen. – Tällä tavoin voimme omalta osaltamme kantaa yhteiskuntavastuuta näinä poikkeuksellisina aikoina.

Opintojen pulmatilanteissa ei tarvitse olla yksin. Tarjolla on maksutonta opinto-ohjausta ja neuvontaa. Lue opinto-ohjauksesta ja opintojen suunnittelusta tarkemmin

akateeminen rehtori Tapio Määttä, tapio.maatta(at)uef.fi, p. 050 575 1589

johtaja Lea Tuomainen, lea.tuomainen(at)uef.fi, p. 040 722 3281