Kansainväliset opiskelijat ryhmäkuvassa.

Lähes 500 opiskelupaikkaa haettavana Itä-Suomen yliopiston englanninkielisissä tutkinto-ohjelmissa

Hakuaika Itä-Suomen yliopiston englanninkielisiin kandidaatti- ja maisteriohjelmiin alkaa keskiviikkona 4.1.2023. Ohjelmissa on haettavana yhteensä lähes 500 opiskelupaikkaa. Haku päättyy 18.1.2023 klo 15. Tänään avautuvassa ensimmäisessä yhteishaussa on mukana kolme kandidaattiohjelmaa ja yli 20 maisteriohjelmaa. Suurimmassa osassa ohjelmia opinnot alkavat syyskuussa 2023.

Uusina ohjelmina avautuvat ICT-alan kandidaattiohjelma Information Technology sekä markkinoinnin maisteriohjelma Digital Marketing and Analytics. Molemmat ohjelmat vastaavat maailmanlaajuiseen osaajien tarpeeseen sekä IT- että digitaalisen markkinoinnin alalla.

– Itä-Suomen yliopistossa on ensi syksynä yhteensä kolme englanninkielistä kandidaattiohjelmaa, joihin on nyt haettavana yhteensä 80 opiskelupaikkaa. Tarkoituksemme on lähivuosina käynnistää useita uusia englanninkielisiä kandidaattiohjelmia vastataksemme lisääntyneeseen kysyntään ja edistääksemme koulutusperäistä maahanmuuttoa, akateeminen rehtori Tapio Määttä kertoo.

Kandidaattiohjelmiin voivat hakea sekä suomalaiset että ulkomaalaiset hakijat, joilla on toisen asteen tutkinto. Maisteriohjelmiin voivat hakea sekä suomalaiset että ulkomaalaiset hakijat, joilla on soveltuva alempi korkeakoulututkinto.

Opiskelu on maksutonta suomalaisille sekä kaikille EU- ja ETA-maiden sekä Sveitsin kansalaisille. Muiden maiden kansalaisilta peritään lukuvuosimaksu, jonka suuruus vaihtelee ohjelmittain 8000 ja 10000 euron välillä. Valittaville lukuvuosimaksuvelvollisille opiskelijoille on tarjolla monipuolisia stipendivaihtoehtoja.

Itä-Suomen yliopistossa opiskelee tällä hetkellä yhteensä noin 2000 kansainvälistä opiskelijaa vaihto- ja tutkinto-opiskelijana noin sadasta eri maasta.

Lisätietoa englanninkielisistä kandidaattiohjelmista: uef.fi/bachelors.

Lisätietoa englanninkielisistä maisteriohjelmista: uef.fi/masters.