Promootiokirja ja tohtorindiplomikotelo.

Kuopion promootiosta julkaistiin juhlakirja ja video

Itä-Suomen yliopiston Kuopion kampuksella järjestettiin tohtoripromootio 9.–11.6.2022. Verkossa on nyt julkaistu promootion juhlajulkaisu, johon on koottu promootiotilaisuuksissa pidetyt puheet ja runsaasti valokuvia juhlallisuuksista. Julkaisussa esitellään kaikki promootiossa vihityt 120 tohtoria ja 13 kunniatohtoria. Lisäksi luettavissa ovat promootion yleisöluentojen tiivistelmät sekä priima- ja ultimustohtorien haastattelut.

Juhlatunnelmiin voi nyt palata myös katsomalla videon Kuopion Musiikkikeskuksessa järjestystä promootioaktista. Tilaisuuden musiikkiesityksistä vastasivat Kuopion kaupunginorkesteri ja Mieskuoro Kuopio-Kvartetti Rauno Tikkasen johtamina.

Promootioon osallistui tohtoreita Kuopion kampuksella toimivista kolmesta tiedekunnasta eli luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnasta, terveystieteiden tiedekunnasta sekä yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunnasta. Kolmipäiväisiin juhlallisuuksiin kuuluivat perinteiseen tapaan muun muassa hatunsovittajaiset, promootioakti, juhlakulkue, promootiojumalanpalvelus, promootiopäivälliset ja tanssiaiset sekä risteily Kallavedellä ja lounas Alahovin viinitilalla.

Itä-Suomen yliopisto järjestää tohtoripromootionsa viiden vuoden välein kahdessa vaiheessa: ensin Joensuun kampuksella ja seuraavana vuonna Kuopion kampuksella. Yliopiston toista tohtoripromootiota vietettiin Joensuussa vuonna 2019, mutta Kuopiossa vasta tänä vuonna, koska tapahtumaa jouduttiin siirtämään koropandemian vuoksi. Kolmas tohtoripromootio järjestetään Joensuussa 6.–8.6.2024 ja Kuopiossa 5.–7.6.2025. Ilmoittautuminen avataan tapahtumaa edeltävän vuoden lopulla ja siitä tiedotetaan yliopiston viestintäkanavissa.

Kuopion kampuksen tohtoripromootion juhlajulkaisu on osoitteessa http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-61-4602-7

Video tohtoripromootiosta on osoitteessa https://vimeo.com/749804556

Johdon assistentti Senja Hytinkoski, Itä-Suomen yliopisto, senja.hytinkoski (a) uef.fi

Promootion verkkosivut