Nainen, jolla on kasvomaski

Kuopion kampuksen perinteinen joulujuhla siirtyy koronatilanteen vuoksi verkkoon

Kuopion kampuksen perinteinen joulujuhla keskiviikkona 15.12.2021 siirtyy Pohjois-Savon heikentyneen koronatilanteen ja Itä-Suomen aluehallintoviraston yleisötilaisuuksia rajoittavan päätöksen vuoksi suoraksi verkkolähetykseksi. Linkki suoraan verkkolähetykseen päivitetään Heimon kalenteriin lähipäivinä ja se ilmoitetaan myös Yammerin UEF Ajankohtaista -ryhmässä.

Itä-Suomen aluehallintovirasto on 2.12.2021 tehnyt päätöksen, joka kieltää sellaiset yli 100 hengen yleisötilaisuudet, joissa kaikille osallistujille ei ole määriteltyä istumapaikkaa tai joissa on yhteislaulua. Päätös on voimassa 27.12.2021 saakka ja se koskee vain Kuopion kampusta. Muuhun Kuopion kampuksen toimintaan, kuten opetukseen ja väitöstilaisuuksiin, päätös ei vaikuta.

Kevätlukukausi 2022

Kevätlukukauden 2022 opetus käynnistyy opetussuunnitelman mukaisesti. Opiskelijavaihtoon (tutkinto- ja vaihto-opiskelijat) on kevätlukukaudella mahdollista sekä lähteä että saapua yliopiston, THL:n ja ulkoministeriön sekä vaihtokohteiden maiden ja oppilaitosten ohjeita noudattaen.

Työskentely yliopistossa kevätlukukaudella 2022 jatkuu monipaikkatyönä. Myös henkilökuntavaihdot (sekä lähtevät että saapuvat) ovat sallittuja kevätlukukaudella 2022 yliopiston, THL:n ja ulkoministeriön sekä vaihtokohteiden maiden ja oppilaitosten ohjeita noudattaen.