UEFin liput.

Koneen Säätiöltä yli 1,8 miljoonaa apurahoja Itä-Suomen yliopiston tutkijoille

Koneen Säätiö on myöntänyt syksyn 2019 apurahahaussa Itä-Suomen yliopiston tutkijoille kaikkiaan 11 apurahaa, yhteensä 1 838 000 euroa.

Professori Frank Berninger työryhmineen sai 290 000 euron apurahan hankkeelle Maaekosysteemien tuottavuuden merkitys liukoisen orgaanisen hiilen virtoihin valuma-alueilla.

MSc Agnès Brosset sai 28 800 euron apurahan hankkeelle The effect of ozone on volatile interactions between neighbouring plants and insects.

VTM, tutkija Jakob Donner-Amnell sai 61 000 euron apurahan hankkeelle Laskevan vai kasvavan arvon tie? Miksi Suomen metsäalan arvo ja yhteiskuntahyöty ovat supistuneet 2010-luvulla? Miten suunta voisi jatkossa kääntyä?

YTM Maija Halonen sai 151 000 euron apurahan hankkeelle Kuudes sykli periferiassa.

VTT Hanna Laako sai 176 000 euron apurahan hankkeelle Poliittiset Metsät: Luonnonsuojelupolitiikkaa kansainvälisillä rajamailla Mesoamerikan trooppisen Maya-sademetsän tapauksessa.

FT, dosentti, yliopisto-opettaja Kirsi Laurén työryhmineen sai 326 000 euron apurahan hankkeelle Alastomuutta, allikoita ja kannanottoa: suotrendi kulttuuriperintöä muokkaamassa.

FT Sanna Ryynänen sai 63 000 euron apurahan hankkeelle Lähiöbaareissa ja seurantaloilla. Tutkimus teatterista ja esitystaiteesta yhteiskunnallisina tekoina.

Saimaan Teatteri ry sai 201 600 euron apurahan taiteellisen toiminnan kehittämiseen ja yhteiskuntatutkimuksen integroimiseen työskentelyyn.

Apulaisprofessori, dosentti Inari Sakki työryhmineen sai 377 000 euron apurahan hankkeelle Populismin vetovoima: mielikuvat, tunteet ja identiteetit.

MA Katarzyna Wisniewska sai 86 400 euron apurahan hankkeelle Description of Force Dynamics and Cognitive Retention in Literary and Audiovisual Translation.

YTM Lasse Väänänen sai 77 200 euron apurahan väitöskirjatyölle Vihreää kultaa itään: Kiinalaiset investoimassa Suomen metsäbiotalouteen.

Hankekuvaukset Koneen Säätiön verkkosivuilla

Hae tutkijoiden yhteystiedot puhelinluettelosta