Lääkkeitä läpipainopakkauksissa.

Kiinnostaako lääkkeiden ympäristökestävyys? Ilmoittaudu mukaan teemapäivään 21.9.2023!

Itä-Suomen yliopiston farmasian laitos ja Savon ammattiopisto järjestävät lääkkeiden ympäristökestävyyttä käsittelevän teemapäivän 21.9.2023 klo 9.00—12.15.

Tilaisuuden tavoitteena on lisätä tietoisuutta lääkkeiden ympäristökestävyydestä, pohtia aiheeseen liittyvää opetuksen kehittämistä eri koulutusasteilla ja -aloilla sekä lisätä lääkkeiden ympäristökestävyyteen liittyvää yhteistyötä Savilahden kampuksella ja kansallisesti.

Tilaisuudessa kuullaan tuoretta tietoa muun muassa suomalaisten näkemyksistä lääkealan ympäristökestävyyteen, kotitalouksien lääkejätteistä sekä lääkeaineiden esiintymisestä vesistöissä ja jätevesissä. Lisäksi keskustellaan lääkkeiden ympäristökestävyyden opetuksesta eri koulutusasteilla ja -aloilla. Puhujina on alan tutkijoita ja kouluttajia.

Tilaisuus on maksuton ja se on tarkoitettu eri koulutusalojen opettajille ja tutkijoille sekä kaikille aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuus järjestetään Savon ammattiopistolla ja sitä voi seurata myös etänä. Myös etäosallistuminen edellyttää ilmoittautumista. Paikan päällä osallistujamäärä on rajattu.

Tutustu teemapäivän ohjelmaan

Ilmoittaudu mukaan 15.9 mennessä: Ilmoittautumislomake

Maija Lahtela-Kakkonen, yliopistotutkija, Itä-Suomen yliopiston kestävyys- ja vastuullisuustoimikunnan puheenjohtaja, Itä-Suomen yliopisto, farmasian laitos
maija.lahtela-kakkonen(a)uef.fi, p. 040 355 3692