Hands holding coffee and laptop

Kielten opintotarjonta laajenee KiVANET-verkostossa

Itä-Suomen yliopisto on mukana KiVANET-verkostossa, joka tuo opiskelijoiden ulottuville entistä laajemman valikoiman maksuttomia kieliopintoja.

Itä-Suomen yliopisto muodostaa yhdessä 7 yliopiston ja 16 ammattikorkeakoulun kanssa uuden opetusyhteistyöverkoston, joka keskittyy kielten opetukseen. Tarjolla on yhteensä kymmenen kieltä, joita opiskellaan verkko-opintoina. Lisäksi on mahdollista opiskella kieliä monikielisessä kielitandemissa.

Osa kursseista lähtee aivan alkeista ja osa sopii myös sellaisille opiskelijoille, joilla on aiempia opintoja esimerkiksi lukiosta. Mukana on myös ranskan kielen kansainvälisen ja EU-oikeuden erikoiskurssi.

Syksyn kursseille voi ilmoittautua 27.8.–2.9.. Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumisohjeet: www.kivako.fi

Osallistuminen on verkoston jäsenyliopistojen opiskelijoille maksutonta. Opetusyhteistyön kautta Itä-Suomen yliopiston opiskelijoille avautuu mahdollisuus opiskella normaalin kurssivalikoiman lisäksi vaikkapa italiaa, portugalia tai koreaa.

Itä-Suomen yliopiston kielikeskus on ollut mukana kehittämässä opetustarjontaa kansallisessa KiVAKO-kärkihankkeessa ja lähtee alusta alkaen aktiivisesti mukaan verkostoon tarjoamalla ensimmäisenä lukuvuonna yhteensä kuusi kurssia neljässä eri kielessä. – Laajan oman tarjonnan ansiosta yliopistolla on myös iso opiskelijakiintiö verkoston muilla kursseilla, joten tilaisuus kannattaa hyödyntää, kielikeskuksen johtaja Lauri Tolkki toteaa.

KiVANET-verkoston kielitarjonta:

• espanja