Tekstitarroja lasiseinässä.

Kauppatieteille 50 000 euron lahjoitus Broman Groupilta

Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden vähittäiskaupan koulutus ja tutkimus on saanut Broman Groupilta 50 000 euron lahjoituksen. Yrityksen perinteiset syntymäpäivän lahjoitukset kohdistuvat tänä vuonna muun muassa kaupan alan koulutuksen ja luonnon monimuotoisuuden tukemiseen.

Broman Groupin yhteistyö Itä-Suomen yliopiston kanssa on jatkunut jo vuosia, ja se on edistänyt merkittävästi kansainvälisen vähittäiskaupan opetusta ja tutkimusta.

– Lahjoitus auttaa meitä edelleen laajentamaan jo alkanutta kauppatieteiden kandidaattitason opetusta maisteriopetukseen kansainvälisen vähittäiskaupan alueella sekä syventämään tämän aihealueen tutkimusta, jota teemme yhdessä suomalaisten ja kansainvälisten tutkijoiden kanssa, kiittää professori ja UEF Business Schoolin johtaja Saara Julkunen.

Broman Groupin hallituksen puheenjohtaja Harri Bromanin mukaan Suomessa mahdollisuudet kaupan alan opiskelemiseen yliopistotasolla ovat pitkään olleet vaatimattomat. Vasta pari vuotta sitten kaupan alan koulutusta on saatu lisättyä, mistä kiitos kuuluu myös Kaupan liitolle.

– Tarvitsemme sellaisia osaajia, jotka pärjäävät kaupan kovassa kansainvälisessä kilpailussa. Kauppa kilpailee koko Euroopan ja maailman kanssa. Esimerkiksi Ruotsissa kauppa on koulutuksen suuntautumismahdollisuutena otettu paljon paremmin huomioon kuin Suomessa, Broman huomauttaa.

Broman Group jakoi lisäksi lahjoitukset Pohjois-Karjalan vaelluskalojen elvyttämishankkeelle, Luonnon- ja riistanhoitosäätiölle vieraspetojen torjuntaan saaristossa, MLL:n Järvi-Suomen piirille sekä Karjalaisen Kulttuurin Edistämissäätiölle.

Broman Groupin tiedote löytyy yrityksen verkkosivuilta osoitteesta https://www.bromangroup.fi/ajankohtaista/#/

Broman Group Oy, hallituksen puheenjohtaja Harri Broman, puh. 044 033 0201, harri.broman(at)bromangroup.fi

Professori Saara Julkunen, puh. 040 355 3365, saara.julkunen(at)uef.fi