Mies ja nainen käyttää virtuaalinäyttöä.

Itä-Suomen yliopisto on kehittänyt ohjelmallisesti oppimisympäristöjään. Kuvassa yliopistonlehtori Sanna Pasonen-Seppänen ja lääketieteen opiskelija Anton Lin katsovat digitoituja kudosnäytteitä biolääketieteen opetustilassa.

Itä-Suomen yliopiston oppimisympäristöjen kehittäminen jatkuu uudelle vuosikymmenelle

Itä-Suomen yliopiston oppimisympäristöseminaarien 10-vuotisjuhla koittaa elokuussa 2024. Rehtori Jukka Mönkkönen kertoo seminaarin alkujuurista.

Suomalaisen koulutuksen vahvuus on ollut substanssiosaajien kouluttaminen, mutta siinä meillä on kehitettävää, että syväosaajat osaavat levittää osaamistaan ja toimia yhdessä muiden alojen ihmisten kanssa. Monitieteisyys on Itä-Suomen yliopiston strateginen tavoite, ja opettamisen tapoja kehitetään myös tätä tavoitetta kohti.

Jukka Mönkkönen

Rehtori