Opiskelijoita pöydän ympärillä.

Itä-Suomen yliopiston kokoontumisrajoitukset poistuvat

Itä-Suomen aluehallintovirasto on 15.2.2022 kumonnut koronarajoituspäätökset Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon sairaanhoitopiirien alueilla. Näin ollen kokoontumisrajoitukset poistuvat myös Itä-Suomen yliopistossa. Tästä päivästä lähtien osallistujien määrää ei enää rajoiteta opetuksessa, tenteissä tai väitöstilaisuuksissa. Yliopistossa noudatetaan edelleen aiempia terveysturvallisen käyttäytymisen ohjeita.

Kaikkien kampuksella kävijöiden (opiskelijat, henkilöstö, vierailijat) on noudatettava seuraavia perusohjeita:

•    Tule kampukselle vain terveenä.
•    Pese kädet heti kampukselle tultuasi sekä säännöllisesti usean kerran päivässä. Käsidesiä käytetään, kun käsien peseminen ei ole mahdollista.
•    Pidä riittävä turvaväli muihin.
•    Käytä maskia kaikissa tiloissa, joissa on kerralla useampia henkilöitä, myös luennoilla.
•    Älä kättele äläkä halaa muita.