Useita tutkijoita yhteisen työn äärellä kemian laboratoriossa.

Itä-Suomen yliopistolle 2 miljoonan euron MSCA-rahoitus tohtorikoulutukseen

Itä-Suomen yliopisto on saanut yhteensä noin 2 miljoonan euron MSCA Doctoral Networks -rahoituksen neljälle hankkeelleen. MSCA Doctoral Networks -rahoitus on osa EU:n Horisontti Eurooppa -ohjelmaa.

Rahoitetut neljä hanketta edistävät kemian ja biotalouden, molekulaarisen lääketieteen ja terveystieteiden sekä kauppatieteiden ja matkailuliiketoiminnan tutkimusta Itä-Suomen yliopistossa. Myönnetty rahoitus on nelivuotinen, ja sitä käytetään jatko-opiskelijoiden palkkaamiseen hankkeisiin.

Rahoitetut hankkeet:

• Professori Antti Haapala, kemian laitos, DESTINY-hanke (Design and Sustainability Assessment of Innovative biomass production systems and value-chains in the Bioeconomy), 859 464 euroa.
  • Professori Minna Kaikkonen-Määttä, A. I. Virtanen -instituutti, MIRACLE-hanke (Multilevel inflammatory regulation in cardiometabolic disease), 572 976 euroa.
  • Professori Seppo Ylä-Herttuala, A. I. Virtanen -instituutti, BIOMEND-hanke (BIOabsorbable Metallic ENDovascular Medical Devices Doctoral Network), 286 488 euroa.
  • Apulaisprofessori Henna Konu, kauppatieteiden laitos, VIMAS-hanke (Visitor monitoring and management in protected and recreational areas: new challenges, novel solutions for the Anthropocene), 286 488 euroa.