Nainen, jolla on kasvomaski

Itä-Suomen yliopisto kiristää koronarajoituksiaan Joensuun kampuksella loppuvuoden ajaksi, myös Kuopion kampuksen Sykettä-liikunta keskeytetään

Joensuun kaupunki on siirtynyt koronavirusepidemian kiihtymisvaiheeseen, mikä vaikuttaa myös Itä-Suomen yliopiston Joensuun-kampuksen toimintoihin.

Alueellisen koronakoordinaatioryhmän suosituksen mukaisesti Joensuun kampuksella opetus järjestetään pääosin etäopetuksena loppuvuoden ajan. Vain välttämätön opetus järjestetään lähiopetuksena. Exam-tenttitilat ovat käytettävissä entiseen tapaan. Joensuun kampusta koskevat rajoitukset ovat voimassa vuoden loppuun. Kevään opetusta suunnitellaan aiempien linjausten mukaisesti.

Kiihtymisvaiheessa kokoontumisrajoitus kiristyy 20 henkeen. Joensuun kampuksella tämä koskee kaikkia tilaisuuksia, joihin osallistuu useampia henkilöitä, kuten opetus, tapaamiset, väitöstilaisuudet, jne.

Joensuun kampuksen henkilöstölle suositellaan etätyötä, mikäli työtehtävät niin sallivat. Kampuksella saa kuitenkin yhä työskennellä yliopiston hybridimallin mukaisesti. Joensuun kampuksella kokoukset ja tapaamiset tulee mahdollisuuksien mukaan järjestää etäyhteyksin.

Palvelut ja asiakaspalvelupisteet pysyvät avoinna nykyisin aukioloajoin, jotta vältetään palvelujen ruuhkaantuminen. Palveluita käytettäessä maskin käyttöä suositellaan erittäin vahvasti. Kampusravintoloissa take away -annokset ovat hyvä ja turvallinen vaihtoehto, jota suosimalla voidaan vähentää ruuhkia.

Yliopiston tiloja ei vuokrata opiskelijoille vapaa-ajan iltatilaisuuksiin loppuvuoden aikana. Ainejärjestöjen virallisiin kokouksiin tiloja voi varata kokoontumisrajoitusten ja turvallisuusohjeiden puitteissa.

Ulkoisissa tilavarauksissa noudatetaan kansallisia ohjeita, alueellisen koronakoordinaatioryhmän suosituksia ja AVIn määräyksiä.

Kuopion kaupunki on epidemiatilanteen perustasolla – Sykettä-liikuntapalvelut keskeytetään varotoimenpiteenä

Kuopion kaupunki on epidemiatilanteeltaan perustasolla. Kuopion kampuksen opetusjärjestelyihin, etätyösuositukseen, kokoontumisrajoituksiin ja tilojen käyttöön ei tule muutoksia.

Ennakoivana varotoimenpiteenä Kuopion kampuksen Sykettä-liikuntapalvelut kuitenkin keskeytetään loppuvuoden ajaksi. Päätös Sykettä-liikuntapalveluiden keskeyttämisestä on tehty yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston ja Savonia-ammattikorkeakoulun kanssa. Sykettä-palvelut keskeytetään 24.11. alkaen.

Ohjeiden noudattaminen ja tavoitettavuus on ensiarvoisen tärkeää

Hygieniaohjeiden noudattaminen on nyt äärimmäisen tärkeää kaikkialla. Kampukselle ei saa tulla sairaana ja hyvästä käsihygieniasta, turvaväleistä ja maskin käytöstä on huolehdittava. Lisäksi on hyvä olla tavoitettavissa ja vastata tuntemattomistakin numeroista saapuviin puheluihin, sillä kyseessä voi olla kontaktijäljitykseen liittyvä soitto. Henkilöstön on hyvä julkaista puhelinnumeronsa UEF Connectissa. Mikäli UEF Connectista puuttuu oma puhelinnumero tai se on väärin, ota yhteys osoitteeseen it-hankinnat@uef.fi.

Seuraava UEF-tietotori 3.12. klo 14–15
Seuraava UEF-tietotori järjestetään torstaina 3.12. klo 14–15. Kutsu etänä järjestettävälle tietotorille lähetetään henkilöstölle Outlookin kalenterikutsuna.