UEFin liput.

Itä-Suomen yliopisto keskeyttää vaihto-opiskelijoiden vastaanottamisen kevään ajaksi

Itä-Suomen yliopisto on päättänyt keskeyttää vaihto-opiskelijoiden vastaanottamisen ulkomailta kevään ajaksi koronavirustilanteen vuoksi. Keskeytys jatkuu 31. heinäkuuta 2021 saakka.

Vaihto-opiskelijoiden vastaanottaminen oli keskeytyksissä Itä-Suomen yliopistossa myös viime syyslukukauden, mutta vaihto-opiskelijoiden saapumiseen valmistauduttiin kevätkaudeksi. Alkuvuoden aikana yliopiston kampuksille on saapunut noin 160 kansainvälistä opiskelijaa eri puolilta maailmaa.

– Koronapandemian kiihtymisen riskien nyt kasvaessa rajoitamme kansainvälistä liikkuvuutta, joka ei ole yliopiston toiminnalle välttämätöntä. Pyrimme osaltamme näin rajoittamaan erityisesti uusien virusmuunnosten leviämisen riskiä sekä suojelemaan opiskelijoidemme ja henkilökuntamme terveyttä ja turvallisuutta, akateeminen rehtori Tapio Määttä perustelee.

Vaihto-opiskelijoiden vastaanottamisen keskeytys koskettaa noin 30 vaihto-opiskelijaa, jotka olivat saapumassa kevääksi Kuopion ja Joensuun kampuksille. Yliopisto on yhteydessä suoraan henkilöihin, joihin keskeytys vaikuttaa.

Tapio Määttä, akateeminen rehtori, tapio.maatta@uef.fi, p. 050 575 1589