Pyöreitä tarroja lasiseinällä.

Itä-Suomen yliopisto aloittaa yhteistyön New Nordic Schoolin kanssa kansainvälisen opettajankoulutuksen saralla

Itä-Suomen yliopisto aloittaa yhteistyön espoolaisen New Nordic Schoolin kanssa. Tarkoituksena on kehittää kansainvälistä opettajankoulutusta ja koulujen toiminnallisia ratkaisuja. Kumppanuus New Nordic Schoolin kanssa tarjoaa uudenlaisia näkökulmia kansainväliseen opettajankoulutukseen sekä mahdollisuuden laajentaa verkostoja moniammatillisen yhteistyön keinoin. Verkostojen kautta ja niiden avulla pyritään tuomaan viimeisintä tutkimusperustaiseen opettajankoulutukseen ja ammatilliseen kehittymiseen liittyvää tietoa opettajien ja koulujen johtajien saataville kaikkialla maailmassa.

– Olemme hyvin innoissamme tästä uudesta kumppanuudesta. Tavoitteenamme on lisätä hyvinvointia kouluissa tuomalla niihin maailmanluokan opetus- ja oppimismenetelmiä sekä jakamalla hyviä käytänteitä, joita koulut voivat hyödyntää muutosprosesseissaan. Lisäksi tavoitteenamme on tukea koulujen kykyä kasvaa ja kukoistaa, sanoo koulutusvientikoordinaattori Riikka Kuusisto-Kajander Itä-Suomen yliopistosta.

– Kumppanuus Itä-Suomen yliopiston kanssa mahdollistaa ammatilliseen ja organisaatioiden kehitykseen liittyvien palvelujen yhteisen luomisen ja tarjoamisen kohdemarkkinoillamme. Meillä on yhteinen tavoite: haluamme auttaa koulutusorganisaatiota menestymään ja kukoistamaan. Tässä työssä kansainvälinen kokemus, korkea laatu ja suomalainen tutkimusperustainen opettajankoulutus ovat avainasemassa, New Nordic Schoolin ammatillisen kehittymisen johtaja Laura Luomanen-Jaakkola kertoo.

Lisätietoa:
Koulutusvientikoordinaattori Riikka Kuusisto-Kajander