Tekstitarroja lasiseinässä.

Hyvinvointioikeuden päivien yleisöseminaarissa puidaan uudistuvia hyvinvointipalveluja Pohjois-Karjalassa

Itä-Suomen yliopiston Hyvinvointioikeuden keskus järjestää tiistaina 18.4.2023 Joensuussa kaikille avoimen yleisöseminaarin, jossa esitellään hyvinvointioikeudellista tutkimusta ja pohditaan uudistuvia hyvinvointipalveluja Pohjois-Karjalassa. Seminaarin aikana kuullaan esimerkiksi Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen valtuuston puheenjohtajan Merja Mäkisalo-Ropposen puheenvuoro sekä käydään paneelikeskustelu hyvinvointialueista. Hyvinvointikeskuksen ajankohtaisesta tutkimuksesta ovat esillä päihdepalvelujen saavutettavuus ja muistisairaiden itsemääräämisoikeus.

Kenen hyvinvoinnista hyvinvointioikeudellinen ajattelu on kiinnostunut?

Hyvinvointioikeuden päivät 19.–20.4.2023 tuo yhteen hyvinvointioikeudellista tutkimusta tekeviä tutkijoita ja hyvinvointioikeudellisista kysymyksistä kiinnostuneita asiantuntijoita. Hyvinvointioikeuden päivien teema Kenen Hyvinvointi? nostaa esiin erityisesti kysymystä siitä, kenen hyvinvoinnista hyvinvointioikeudellinen ajattelu on kiinnostunut. Avauspäivän paneelissa kysymystä pohtivat alkuperäiskansakysymysten asiantuntija Anni-Kristiina Juuso, sosiaalioikeuden väitöskirjatutkija Marlon Moilanen ja yhdenvertaisuusasioiden asiantuntija Mina Mojtahedi. Päivän pääpuhuja on yhteiskuntatutkija ja perustuslakivaliokunnan pitkäaikainen jäsen Anna Kontula.

Torstaina 20.4. tutkimusprofessori Pekka Hakkarainen Terveyden- ja hyvinvoinnin laitokselta tarkastelee huumeita oikeudellis-yhteiskunnallisena kysymyksenä. Hyvinvointioikeuden päivien aikana työskennellään myös temaattisissa työryhmissä, joissa esitellään hyvinvointioikeudellista tutkimusta.

Osallistuminen yleisöseminaariin ja hyvinvointioikeuden päiville on maksutonta. Yleisöseminaariin voi osallistua ilman ilmoittautumista. Tarjoilut on varattu ilmoittautumisten mukaan.

Linkki ohjelmaan löytyy tästä.

Somessa käytämme päivistä tunnistetta #HVOpäivät2023.

Yliopistonlehtori Heidi Vanjusov, puh. 046 921 5510, heidi.vanjusov(at)uef.fi