Snellmanian aula Kuopion kampuksella.

Haku Itä-Suomen yliopiston ensimmäisiin englanninkielisiin kandidaattiohjelmiin alkaa 5. tammikuuta

Hakuaika Itä-Suomen yliopiston englanninkielisiin kandidaattiohjelmiin alkaa keskiviikkona 5.1.2022. Alkavassa ensimmäisessä yhteishaussa on mukana yliopiston kaksi ensimmäistä englanninkielistä kandidaattiohjelmaa: Bachelor’s Degree Programme in Social Sciences ja Bachelor’s Degree Programme in Lifelong Learning and Sustainable Development. Haku päättyy 19.1.2022. Ohjelmiin voivat hakea sekä suomalaiset että ulkomaalaiset hakijat, joilla on toisen asteen tutkinto. Hakukelpoisuuteen voi tutustua tarkemmin verkkosivuilla: https://www.uef.fi/en/eligibility-for-international-bachelors-degree-programmes

– Koulutusohjelmat ovat ensimmäiset englanninkieliset kandidaattiohjelmat Itä-Suomen yliopistossa. Ne monipuolistavat kansainvälistä koulutustarjontaamme olennaisesti. Tarkoituksemme on lähivuosina edelleen laajentaa koulutustarjontaamme uusilla englanninkielisillä kandidaattiohjelmilla,joille näyttää olevan nyt kysyntää, akateeminen rehtori Tapio Määttä kertoo.

Bachelor’s Degree Programme in Social Sciences -ohjelma on suunnattu kenelle tahansa yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneelle, joka haluaa suorittaa opinnot englannin kielellä. Opinnot koostuvat yhteiskuntatieteiden lähtökohtiin perehtymisestä sekä erilaisista temaattisista kursseista, joiden kautta voi syventyä esimerkiksi yhteiskuntatieteelliseen taloustutkimukseen, kasvatussosiologiaan tai kestävään kehitykseen. Sivuainevalinnat suuntaavat osaltaan tutkinnon sisältöä. Bachelor of Social Sciences -tutkinto on mahdollista tehdä etäopintoina, myös sivuaineita voi suorittaa verkossa, mutta niiden osalta lähiopetuksessa on enemmän vaihtoehtoja.

Bachelor’s Degree Programme in Lifelong learning and Sustainable Development -ohjelmassa tarkastellaan koulutusta globaalin kasvatuksen, elinikäisen oppimisen ja kestävän kehityksen näkökulmista. Osa ohjelman kursseista toteutetaan projektioppimisen avulla, ja niissä tehdään yhteistyötä työelämäorganisaatioiden kanssa. Ohjelma toteutetaan monimuoto-opetuksena ja se on tarjolla Joensuun kampuksella. Molemmat kandidaattikoulukset alkavat syksyllä 2022.

Opiskelu on maksutonta suomalaisille sekä kaikille EU- ja ETA-maiden sekä Sveitsin kansalaisille. Muiden maiden kansalaisilta peritään 10 000 euron lukuvuosimaksu. Valittaville lukuvuosimaksullisille opiskelijoille myönnetään osittainen, 50 prosentin apuraha.

Lisätietoa englanninkielisistä kandidaattiohjelmista: uef.fi/bachelors

Yliopiston englanninkielisten maisteriohjelmien haku on myös parhaillaan auki. Hakuaika päättyy 19.1. Lisätietoa englanninkielisistä maisteriohjelmista: uef.fi/masters

Akateeminen rehtori Tapio Määttä, p. 050 575 1589, tapio.maatta (a) uef.fi

Bachelor’s Degree Programme in Social Sciences:
Yliopistonlehtori Teppo Eskelinen, Itä-Suomen yliopisto, teppo.eskelinen (a) uef.fi puh. 050 4289317

Bachelor’s Degree Programme in Lifelong learning and Sustainable Development:
Yliopistonlehtori Juha Kauppila, Itä-Suomen yliopisto, juha.kauppila (a) uef.fi puh. 050 4422579