UEF-teksti heijastuu aurinkolaseista.

Avoimen yliopiston väylän tulokset oikeustieteelliseen tutkintoon on julkaistu

Tänä keväänä Itä-Suomen yliopistossa valittiin ensimmäisen kerran opiskelijoita avoimen yliopiston väylältä oikeusnotaarin ja oikeustieteen maisterin tutkintoihin. Väylän kautta valittiin 30 opiskelijaa. Itä-Suomen yliopiston avoimen yliopiston väylä oikeustieteelliseen tutkintoon on Suomen laajin.

Avoimen yliopiston väylällä hakijoita oli 175. Opiskelijat valittiin avoimen yliopiston opintojen opintomenestyksen perusteella. Valintaperusteiden mukaan hakijoiden oli tullut suorittaa yleiset oikeusjärjestysopinnot (60 op) vähintään arvosanalla 3/5. Avoimen yliopiston väylällä keskiarvot eivät nousseet yhtä korkeiksi kuin siirtohaussa. Alin hyväksytty keskiarvo oli 3.931.

- Avoimen yliopiston väylä herätti paljon kiinnostusta heti julkistamisen jälkeen. Hakijoitakin oli paljon, vaikka 60 opintopisteen opinnot tuli suorittaa vuodessa. Avoimen yliopiston väylä täydentää hyvin laitoksen opiskelijavalinnan väyliä. Avoimen yliopiston väylällä opinnot voi aloittaa joustavasti ja varmistua näin omasta alastaan, toteaa oikeustieteiden laitoksen johtaja Matti Turtiainen.

Oikeustieteiden laitoksen johtaja Matti Turtiainen, matti.turtiainen@uef.fi, puh. 050 527 7015