Alumnitapahtuma

Alumnitapahtumaan tulossa lähes sata alumnia

Itä-Suomen yliopiston perjantaiseen alumnitapahtumaan odotetaan lähes sataa alumnia ympäri Suomea, useilta eri tieteenaloilta.

Tapahtuma järjestetään tänä vuonna 28.9. Joensuussa, ja sitä voi seurata etäyhteydellä myös Kuopiosta. Ensi vuonna alumnitapahtuma pidetään Kuopiossa, eli vuorovuosittain molemmilla kampuksilla.

Alumnitapahtuman ohjelmaan kuuluu tutustuminen UEFin virtuaalilabran toimintaan ja aistittujen ympäristöjen tutkimukseen. Valmentaja Anna Perho kertoo Antisäätäjä-ajanhallintametodista, ja kuullaan myös tunnettujen alumnien uratarinoita. Tapahtuman juontaa toimittaja Anne Heikkinen.

Iltapäivällä vuorossa on laitosten omia alumnitapaamisia, ja illalla on vielä mahdollisuus osallistua Tutkijoiden yöhön molemmissa kaupungeissa.

Itä-Suomen yliopiston alumniverkostoon kuuluu tällä hetkellä lähes 4700 alumnia lukuisilta eri tieteenaloilta. Alumnitoiminnalla on pitkät perinteet Joensuun ja Kuopion yliopistojen ajalta. Tavoitteena on kehittää ja vahvistaa verkoston toimintaa, muun muassa viime keväänä aloitetun mentorointiohjelman myötä.

Itä-Suomen yliopiston alumniverkoston jäseniksi ovat tervetulleita kaikki Joensuun ja Kuopion yliopistoista sekä Itä-Suomen yliopistosta valmistuneet, sekä näissä työskennelleet ja parhaillaan työskentelevät henkilöt.

Yhteyspäällikkö Soile Kosunen, soile.kosunen (a) uef.fi

Tiedottaja Marianne Mustonen, marianne.mustonen (a) uef.fi