Roosa nauha kädessä.

Ajankohtaista lasten syövistä Students love Roosa nauha -tapahtumassa 16.10.

Itä-Suomen yliopiston biolääketieteen opiskelijoiden ainejärjestö Kulti ry järjestää Roosa nauha -kampanjan kanssa 16. lokakuuta Kuopiossa yleisötapahtuman, joka on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Ohjelmassa on asiantuntijoiden puheenvuoroja lasten syövistä, tutkimuksesta ja uusista syöpähoidoista.

Professori Olli Lohi Tampereen yliopistosta kertoo tapahtumassa lasten uusista syöpähoitoista. Professori Merja Heinäniemi Itä-Suomen yliopistosta valottaa lasten leukemiaan johtavia solutason tapahtumia ja miten niitä voidaan nykymenetelmin kartoittaa.

Erikoislääkäri Jouni Pesola Kuopion yliopistollisesta sairaalasta tuo terveisiä lasten veri- ja syöpätautien osastolta. Sairaanhoitaja Virpi Nissinen Pohjois-Savon syöpäyhdistyksestä puolestaan kertoo sairastuneiden ja läheisten psykososiaalisesta tukemisesta. Tilaisuuden juontaa Kulti ry:n tapahtumavastaava Piritta Pennanen.

Illan aikana on mahdollisuus ostaa kahvia, kahvileipää ja Roosa nauha -tuotteita ja tukea näin kansallista syöpätutkimusta. Tapahtumassa on myynnissä myös Kulti ry:n lanseeraama uniikki Roosa nauha -haalarimerkki, jonka myyntivoitot lahjoitetaan Roosa nauha -keräykseen.

Students love Roosa nauha -tapahtuma järjestetään maanantaina 16.10.2023 klo 15.30–18 Itä-Suomen yliopiston Snellmania-rakennuksen suuressa salissa (SN100), osoite Yliopistonranta 8, Kuopio.

Tutustu ohjelmaan

Piritta Pennanen, pirpenna(a)uef.fi