Lähikuva mikrofonista studioympäristössä.

Ajankohtainen luontopolitiikka -podcast: jakso 5. Luonnon ja ekosysteemipalveluiden arvottaminen

Ajankohtainen luontopolitiikka -podcastsarjan viidennessä jaksossa aiheena ovat luontoarvot ja luonnon moninaiset ekosysteemipalvelut ja niiden ylläpitämisen ja edistämisen yhdistäminen ihmisen harjoittamaan luonnon talouskäyttöön. Erityisesti tarkastellaan metsiä ja sitä, miksi ja miten luontoarvoja ja erilaisia ekosysteemipalveluita pyritään turvaamaan talousmetsien käytön yhteydessä.

Teemasta Emmi Salmivuoren kanssa keskustelee metsäbiotalouden ennakoinnin professori Teppo Hujalalta Itä-Suomen yliopiston metsätieteiden osastolta.

Podcastsarja on tehty osana Jotpa-rahoitteista Biodiversiteetti-hanketta yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskuksen, Historia- ja maantieteen laitoksen sekä ympäristö- ja biotieteiden laitoksen kanssa. Podcastsarja on osa kaikille avointa Ajankohtainen luontopolitiikka -opintojaksoa (1 op).

Jakso kuunneltavissa Spotifyista.

Tekstivastine